سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تونی ابوت: احتمال حمله‌ای دیگر در استرالیا وجود دارد

نخست وزیر استرالیا هشدار داد با اینکه نمی توان احتمال بروز حمله ای دیگر را در کشور منتفی دانست، در پی ماجرای مرگبار گروگانگیری در سیدنی، بیش از حد صحبت از احتمال بروز حملات تروریستی در کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی آبوت پس از شرکت در نشست کمیته امنیت ملی استرالیا گفت: گزارشی که نهادهای امنیتی امروز ارائه کردند نشان می دهد در پی گروگانگیری در سیدنی، درباره احتمال حملات تروریستی در پی گروگانگیری در کافه‌ای در سیدنی، بیش از حد صحبت می شود.
 
وی افزود: ما نمی دانیم چگونه و چه زمانی ممکن است حمله دیگری رخ دهد، اما می دانیم افرادی هستند که انگیزه و توانمندی لازم برای حملات دیگر را دارند.
 
آبوت در پی گروگانگیری هفته پیش در سیدنی که به کشته شدن سه تن از جمله فرد گروگانگیر منجر شد، سطح هشدار درباره احتمال حملات تروریستی را در کشور افزایش نداد، اما هشدار داد: سطح هشدار موجود نیز نشان می دهد احتمال حمله ای دیگر وجود دارد. وی افزود: ما به مردم درباره این واقعیت هشدار می دهیم که میزان تهدید تروریستی همچنان بالاست و همانطور که همه شما می دانید، حفظ سطح هشدار در سطح فعلی به این معناست که هنوز احتمال یک حمله وجود دارد. به همین دلیل است که مردم باید همچنان هشیار، و در عین حال مطمئن باشند که پلیس و نهادهای امنیتی هر کاری که بتوانند برای تامین امنیت ما انجام می دهند.
 
استرالیا ماه سپتامبر سطح هشدار درباره تهدیدهای تروریستی را در کشور افزایش داد. این افزایش سطح هشدار همزمان با سلسله حملاتی برای مقابله با تروریسم در سیدنی و بریزبن پس از خروج شماری از اتباع استرالیایی از کشور برای پیوستن به داعش و دیگر گروههای افراط گرا در سوریه و عراق صورت گرفت. 



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.