سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه 1.2 میلیون نفر بر اثر عفونت‌های شیگلا می‌میرند

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سالانه میلیونها نفر در دنیا به عفونت‌های شیگلا آلوده و مبتلا می‌شوند که به طور میانگین حدود 1.2 میلیون نفر از آنها بر اثر وخامت و شدت بیماری می‌میرند.

حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با وجود کاهش موارد ‌آلودگی ، ابتلا و مرگ و میر ناشی از عفونت‌های مختلف، اما متاسفانه بیماری‌های عفونی با مرگ و میر بالایی همراه هستند.

وی با بیان اینکه عفونت‌های شیگلا از جمله عفونتهای شایع با مرگ و میر بالا است، تأکید کرد: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه میلیونها نفر در دنیا به عفونت شیگلا آلوده و مبتلا می شوند که به طور میانگین حدود 1.2 میلیون نفر از آنها بر اثر وخامت و شدت بیماری می‌میرند.

هدیه لو با اشاره به اینکه علاوه بر عفونت‌های شیگلا بسیاری از عفونت‌های دیگر نیز با مرگ و میر بالایی همراه هستند، خاطر نشان کرد: هپاتیت، سل ، مالاریا و عفونت‌های تنفسی و گوارشی نیز عفونت هایی با مرگ و میر بالا هستند که موارد مرگ و میر هر کدام از آنها در یک سال بیش از یک میلیون نفر است.

وی یادآور شد: بسیاری از مبتلایان به عفونت‌هایی نظیر عفونت های شیگلا به دلیل اسهال خونی و عوارض آن دچار مرگ و میر و عوارض جدی دیگر می شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: عفونت ، شیگلا ، تنفس ، گوارش ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.