سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محضر بزرگان/ با موانع استجابت دعا آشنا شوید!

دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

حضرت آیت ا... آقا مجتبی تهرانی (ره) درباره موانع استجابت دعا می فرمایند: "ممکن است من با شما صحبت کنم، شما هم با من صحبت کنید، اما به تعبیر ساده ممکن است مانعی در کار باشد که موجب شود شما سخنان من را نشنوید یا به آن اعتنا نکنید ـ که این اعتنا نکردن هم، مثل نشنیدن است ـ و برعکس ممکن است شما بگویید و من نشنوم. اگر این طور باشد، این سخن گفتن ها و این رد و بدل کردن ها، بی فایده است. آیا این طور نیست؟ چه زمانی این گفت و گوها فایده دارد؟ آن زمانی که شما حرف من را بشنوید و به خواسته های من اعتنا کنید و هم چنین برعکس ... ممکن است گاهی اوقات چیزی مانع از این رابطه دو طرفه شود ... یک وقت هست که یک سنخ از اعمال، حجاب می شوند برای اجابت دعا؛ مثل گناه.
یعنی معصیت هایی که از ناحیه اعضا و جوارح من و شما صادر می شود، مانع اجابت دعاست. لذا اطاعت با اجابت رابطه دارد؛ اگر مطیع خدا شدی، آنجا است که خداوند هم درخواست تو را اعتنا می کند و می پذیرد. از آن طرف، معصیت مانع اجابت دعا می شود. این مربوط به اعضا و جوارح من و شما است. اگر دروغ بگویی، غیبت کنی، مال مردم را بخوری و امثال این محرمات را انجام دهی، این ها مانع اجابت دعاست. می بینی چرا وقتی می گویم: «خدا! خدا! خدا!» خدا اصلا به من اعتنا نمی کند؛ چون این گناهان مانع اجابت دعاهای من است."منبع: سایت خبرآنلاین
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ali
۰۸:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
لطفا برای همه مریضها دعا کنید از سر صدقه انها هم من شفا بگیرم من ناراحتی اعصاب واسترس-دلهره و..... گرفته ام التماس دعا