سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایات تاریخی از مشهورترین فوتبالیست‌های جهان/

سریعترین مهاجم تاریخ فوتبال جهان کیست؟

"کلودیو لوپز" آرژانتینی تنها مهاجمی در سطح جهان فوتبال بود که در محوطه جریمه حریف برای امر گلزنی گاهی سرعتش از یک دونده حرفه ای دوی صدمتر فراتر می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "کلودیو خاویر لوپز" متولد 17 ژوئیه 1974 در آرژانتین فعالیت حرفه ای خود را از راسینگ کلاب آغاز کرد و در 116 بازی ،25 گل به ثمر رساند.

وی در این تیم به دلیل سرعت بالا به نام "اسپید فوروارد" یا "مهاجم سریع" مشهور شد. در سال 1996 پس از درخشش در تیم ملی آرژانتین  در رقابت های المپیک آتلانتا به تیم والنسیا اسپانیا پیوست و از سال 1996 تا 2000 طی 126 بازی ،47 گل به ثمر رساند و این بازیکن به همراه گایسکا مندیه تا، خفاشهای سیاه بندر مستایا را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.




پس از آن بود که در راستای جاه طلبی‌های کرانیوتی، وی با رقم نجومی به لاتزیو پیوست. "کلودیو لوپز" از سال 2000 تا 2004 برای لاتزیو طی 106 بازی ،29 گل به ثمر رساند و با این تیم قهرمان جام حذفی و سوپر جام ایتالیا شد.

کلودیو لوپز در دیدار لاتزیو با شاختار دونسک اوکراین به دلیل سرعت بالایش به تنهایی 4 گل به ثمر رساند تا فیروزه ای پوشان 5 بر یک برابر این تیم اوکراینی پیروز و رکورد سرعت دو را در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد.

بر اساس این گزارش، کلودیو لوپز به تیم آمریکا مکزیک پیوست و از سال 2004 تا 2006 طی 87 بازی ،27 گل به ثمر رساند. لوپز پس از آن به تیم سابقش راسینگ کلاب پیوست و طی 34 بازی 10 گل به ثمر رساند.وی اخرین روزهای فوتبال حرفه ای خود را در کلارادو راپید آرژانتین در سال 2010 گذراند .

گفتنی است، از سال 1995 تا 2003 کلودیو لوپز در 55 بازی ملی 10 گل حساس ثمر رساند.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ستاره دنباله دار
۰۲:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
وای ک چ ضدحمله هایی میزدن وقتی والنسیابودن. بهمراه کیلی گونزالس. کوپر هم ک خوراکش،تبحرش طراحی ضدحمله های برق آسابود. وقتی سریعتریتن مهاجم جهان رودراختیارداشته باشی خودبخود کارت سرعتی میشه.یادش بخیر.
Serkan
۱۳:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
خیلی زود از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد، فوتبال ملی رو زود تموم کرد