سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

راه اندازی مرکز خدمات فنی، مهندسی و تجاری قزوین در کربلا

به منظور توسعه مناسبات تجاری و صادرات خدمات تخصصی، مرکز فنی و مهندسی و تجاری استان قزوین در کربلا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ دبیر اجرایی اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: کشور عراق بعد از شرایطی که توسط گروهک های تکفیری در تخریب مناطق مختلف این کشور ایجاد شد و نیز محدودیت هایی که برخی همسایگان برایش ایجاد کردند با کمک جمهوری اسلامی ایران توانست بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته و بتدریج امنیت خوبی در کشور خود حاکم کند و بزودی سازندگی را آغاز خواهد کرد.

کوروش زاده افزود: با حمایت های کشورمان از دولت و مردم عراق خوشبختانه امروزه دیدگاه بسیار مثبتی در میان مردم این کشور ایجاد شده و ترجیح می دهند ایرانیها در توسعه و آبادانی این کشور نقش بیشتری ایفا کنند و در بازار عراق بیشتر حاضر شوند که در سفر هیئت تجاری و سرکنسول ایران در کربلا به استان درخواست مقامات این کشور برای توسعه مناسبات ارائه شد.

وی در ادامه گفت: با برنامه ریزی انجام شده در آینده نزدیک با حضور مسئولان عالیرتبه استان های قزوین و کربلا این مرکز تجاری افتتاح رسمی خواهد شد که می تواند در صادرات تجاری و خدمات فنی و مهندسی قزوین به این منطقه نقش موثری ایفا کند.

وی یادآورشد: با راه اندازی این مرکز از این پس می توان صادرات کالا از استان قزوین را به صورت مستقیم و بدون واسطه به عراق انجام داد و قرار است نمایشگاهی هم در کنار این دفتر برپا شود تا کالاهای صادراتی قزوین در معرض دید عموم قرار گیرد تا بتوان به توسعه مناسبات تجاری مبادرت کرد.

وی افزود: در سال آینده نمایشگاه تخصصی کالاهای صادراتی استان را در کربلا برپا خواهیم کرد که به نظر می رسد بازار این کشور با تحولات اخیر منطقه گرایش زیادی به ایران دارد که باید از این فرصت برای افزایش صادرات غیر نفتی به این کشور استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.