سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری: رابطه با کوبا باعث اثرگذاری بیشتر آمریکا بر تحولات داخلی کوبا می‎شود

وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی در یک روزنامه آمریکایی نوشت تقویت رابطه کوبا و آمریکا موجب افزایش توانایی آمریکا برای تأثیرگذاری در حوادث داخلی کوبا می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی مشترک با "جک لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا در روزنامه "میامی هرالد" نوشت که از سر گیری روابط دیپلماتیک با کوبا، می‌تواند توان واشنگتن برای اثرگذاری بر تحولات داخلی این کشور را افزایش دهد.

در این مقاله آمده است : "تصمیم باراک اوباما برای عادی‌سازی روابط با کوبا، منافع آمریکا و مردم کوبا را تقویت می‌کند. 11 میلیون نفر از مردم این جزیره مدت‌ها و بیش از نیم قرن انتظار کشیده‌اند تا آرزوهای دموکراتیک خود را محقق کنند و روابط نزدیک‌تری با بقیه جهان در قرن 21 داشته باشند".


کری در خصوص سیاست جدید آمریکا در قبال کوبا گفت: «سیاست جدید آمریکا در قبال کوبا نشان دهنده این حقیقت است که سیاست‌های گذشته دیگر با شرایط کنونی سازگار نیست. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا نمایانگر رویگرداندنی از دشمنی‌هایی که در عصر متفاوت به وجود آمده بود و حرکت به سوی  یک آینده روشن‌تر و امیدوارکننده‌تر است.»

کری  افزود، اوباما در اوایل تشکیل دولت خود گام‌هایی را برای تسهیل محدودیت‌ دیدار و ارسال وجوه بین دو کشور کوبا و آمریکا صورت داد.

به اعتقاد کری، تصمیم اوباما برای عادی سازی روابط با کوبا بر پایه همان اقدامات اولیه بوده است و قرار است، ارتباطات، تجارت و سفر بین دو کشور افزایش پیدا کند.

همچنین قرار است وزارت خارجه آمریکا نیز  مذاکرات برای احیای روابط دیپلماتیک با کوبا  را رهبری کند و مجدداً سفارت آمریکا در هاوانا بازگشایی شود.

وی تأکید کرد که آمریکا در مذاکرات دوجانبه، به دنبال تقویت همکاری در خصوص موضوعاتی با منافع دوجانبه است که این موضوعات شامل مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت، مبارزه با قاچاق انسان، بحران ابولا و دیگر چالش‌های مشترک محیطی می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: جان کربی ، کوبا ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.