سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیک اقبال: مدال طلایم به خاطر کم تجربگی نقره شد

دارنده مدال نقره رقابتهای جودو قهرمانی جوانان آسیا گفت: از آنجا که پیش از این با ژاپن روبرو نشده بودیم با سطح بازی رقیبم در فینال آشنا نبودم و مدال طلا را از دست دادم.

 ایمان نیک اقبال جودوکار وزن 73- کیلوگرم جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: در رقابتهای قهرمانی آسیا 2014 کشورهای کره، ژاپن و مغولستان با تیم کامل و قدرتمند حاضر شده بودند که این موضوع سطح مسابقات را بسیار بالا برد و کار بسیار سختی داشتیم.
 
وی ادامه داد: رقیب اول من ماکائو بود که مبارزه سختی دربرابر وی نداشتم، مقابل قزاقستان در وقت طلایی پیروز شدم ، رقیب سومم هم از قرقیزستان بود که با امتیاز وازاری شکستش دادم، اما در فینال به حریفی از ژاپن خوردم و نتوانستم مقابل وی نتیجه بگیرم.
 
بردن این حریف سخت نبود اما پیش زمینه ای از مبارزه مقابل وی نداشتم،اگر با سبک کاری اش آشنا بودم به طور قطع طلا می گرفتم جودوی آنها جودوی اصیل است و اگر شرایطی پیش بیاید که ما در اردوهای مشترک با این کشور تمرین کنیم یا آنها به ایران بیایند دیگر در مبارزه با آنها مشکلی نخواهیم داشت.
 
وی که اهل شهرک سپاهان شهر اصفهان است، درباره مربیان خود گفت: من در استانمان زیر نظر اساتیدی همچون مسعود رحمانی و پدرم مرتضی نیک اقبال تمرین می کنم که بسیار برایم زحمت کشیدند، سه ماه هم در اختیار اردوهای تیم ملی بودیم که در آمادگی ملی پوشان نقش اساسی داشت.
 
نیک اقبال درباره هم تیمی هایش در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا خاطرنشان کرد: در دو وزن حق بچه های ما طلا بود، در وزن 60 کیلوگرم، احمد قاسمی عالی کار کرد حتی ژاپن را هم ایپون کرد اما حقش را خوردند و امتیاز ایپون وی را ندادند و به جای آن وازاری گرفتند، در 55 کیلوگرم هم محمد رشنونژاد استحقاق قهرمانی داشت اما در وقت طلایی بازنده اعلام شد .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.