سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خباثت غرب از عوامل کاهش قیمت نفت/ آمریکا با بازکردن چاه‌های نفت خود خواهان به دست‌گرفتن بازار است

نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان سعی دارند از طریق کاهش قیمت نفت وارد خصومت با ایران شده و سرنوشت وابستگی ما را به نفت گره زده و نظام را در تنگنا قرار دهند.

سید مهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت اظهار داشت: یکی از عوامل می‌تواند شیطنت سیاسی و خباثت خصمانه دولت غرب به سرکردگی آمریکا و به میزبانی برخی کشورهای عربی همچون عربستان باشد.
 
وی تصریح کرد: آن‌ها سعی دارند از این طریق وارد خصومت با ایران شده و سرنوشت وابستگی ما را به نفت گره زده و نظام را در تنگنا قرار دهند.  
 
نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام دیگر می‌تواند وضعیت اقتصادی در دنیا باشد، گفت: وضعیتی که امروز در غرب به‌وجود آمده تقاضا برای نفت کاهش و رکود اقتصادی را شامل می‌شود.
 
وی افزود: بعد از کاهش قیمت نفت، به دلیل اینکه اقتصاد نفتی کاهش پیدا کرده، تقاضا نیز کمتر می‌شود.  

موسوی‌نژاد ادامه داد: نفت ما تا حدی به هند صادر شده و هند، اقتصادی خدماتی دارد و صنعتی نیست و زمانی که رشد اقتصادی پیدا کند تولید ناخالص اقتصاد هند افزایش پیدا کرده و از طریق قیمت نفت تقاضا برای نفت نیز کاهش پیدا می‌کند.  
 
وی با بیان اینکه رکود اقتصادی در غرب منجر شده مطالبه کمتر شود، عنوان کرد: آمریکا نیز با باز کردن چاه‌های نفت خود به دلیل به دست گرفتن بازار نفت در دست خود و افزایش تولید می‌خواهد تا جایگزینی برای نفت در اوپک باشد.
 
نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اقدام دیگر، افزایش تولید نفت در کشورهای عربی از جمله عربستان است، خاطر نشان کرد: تقاضا برای نفت کم و عرضه زیاد می‌شود و به همین دلیل کاهش قیمت نفت در جهان ادامه پیدا می‌کند.  

انتهای پیام/  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی از خرم اباد
۱۵:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
عربستان عروسک خیمه شب بازی امریکا

عامل افزایش تولید نفت و کاهش قیمت ان هست