سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان شاخص‌های توسعه انسانی را تحت تاثیر قرار داده است

گزارش‌های جهانی نشان می دهند که افزایش موارد سرطان در سالهای اخیر، شاخص‌های توسعه انسانی و رشد اقتصادی و اجتماعی را در اغلب کشورهای دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

داوود رضایی منش، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: نوع زندگی‌های امروزی و عدم آگاهی‌ها،موجب گسترش سرطان شده و به دنبال آن بسیاری از شاخص‌های انسانی، اقتصادی، اجتماعی  و ... تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می دهند که افزایش موارد سرطان در سالهای اخیر و شاخص‌های توسعه انسانی و رشد اقتصادی و اجتماعی را در اغلب کشور‌های دنیا تحت تاثیر قرار داده است.

رضایی منش، با اشاره به لزوم پیشگیری از انواع سرطان، تصریح کرد: باید پیشگیری از سرطان را جدی گرفت و در این زمینه فرهنگ‌ سازی و برنامه ریزی‌های دقیق، اصولی و عملی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چهار عامل در بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان موثر هستند، خاطر نشان کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، مصرف چربی زیاد و بالا رفتن کلسترول و چربی خون، ورزش نکردن و نداشتن و تحرک بدنی و چاقی و اضافه وزن، چهار عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمنی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی هستند.

رضایی منش، افزود: بروز مشکلات روحی و روانی و عصبی نظیر استرس، افسردگی و اضطراب نیز در گسترش بیماری‌های مزمن تاثیر گذار بوده است.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.