سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بتو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ثبت نام 30 هزار کارگر فصلی در سامانه ساماندهی / کارگران بازمانده ثبت نام کنند

قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ثبت نام 30 هزار کارگر فصلی در سامانه ساماندهی کارگران فصلی خبر داد.

 حمیدرضا بتو، قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ساماندهی کارگران فصلی را اقدام مشترک شهرداری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، اتحادیه صنف کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: بر این اساس تعریف سامانه کارگران فصلی بر عهده شهرداری بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مسئولیت آموزش و ارائه کارت مهارت به این افراد برخوردار است.
 
وی به پیشنهاد طرح توسط شهرداری و بیمه کارگران فصلی پس از دریافت کارت مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: درصدی از این حق بیمه توسط شهرداری تهران پرداخت خواهد شد که این مبلغ در حدود 50 هزار تومان برای هر متقاضی است.
 
*به کارگیری کارگران فصلی پس از دریافت تأییدیه صلاحیت اخلاقی و مهارتی
 
قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ثبت نام این افراد در آژانس‌های کاریابی و تأمین نیروهای کارگر فصلی و خدماتی و تأیید صلاحیت اخلاقی و مهارتی را یکی از ویژگی‌های این طرح ذکر کرد و افزود: در واقع اشتغال این افراد پس از تأییدیه سلامت و دریافت کارت مهارت در منازل شهروندان و اماکن دیگر صورت می‌پذیرد که عامل مهمی در جهت افزایش ضریب امنیت خواهد بود.
 
بتو با بیان این که به دلیل انجام اقدامات مقدماتی و هماهنگی بین بخشی هنوز کارتی صادر نشده است، گفت: با توجه به توقف ثبت نام اینترنتی افزاد بازمانده از ثبت نام می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات اجتماعی و رفاهی مراکز 22گانه نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ضمن این که در برخی از مناطق نظیر منطقه 2 و 11 و 12 نیز سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی به سرپرستی آژانس‌های کاریابی ایجاد شده و کارگران می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
وی با اشاره به ثبت نام 30 هزار کارگر فصلی در این سامانه تصریح کرد: هر چند امکان ثبت نام سایر کارگران فصلی وجود دارد، اما تقریباً ثبت نام کامل شده و تنها باید تأیید صلاحیت صورت پذیرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کارگر ، سامانه ، ثبت نام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علی رضا دیانی
۱۱:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۶
سلام الان باید بگم پنج سال شد و من الان دوتا بچه 7و4 ساله دارم واقعا از آینده بدون بیمه میترسم.خواهش میکنم به من بگید از کجا پاسخ بگیرم
علیرضا دیانی
۰۹:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام سه ساله کارت مهارت گرفتم اما هر بار به اداره بیمه مراجعه کردم.گفید اسمتو بنویس تماس میگیریم بگید باید چیکار کنم
علی اکبر مهری گوار نقاش
۱۵:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
سلام چندسالی کارت مهارت گرفتم اما بیمه نشدم