سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعنامه پرداخت غرامت رژیم صهیونیستی به لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که رژیم صهیونیستی را ملزم به پرداخت غرامت به لبنان می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری النشره ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت قاطع 170 رأی از 179 رأی، قطعنامه ای درباره "بخش نفتی سواحل لبنان" به تصویب رساند که بر اساس آن رژیم صهیونیستی را ملزم به پرداخت خسارتهای وارد به لبنان در اثر بمباران ایستگاه انرژی برقی "الجیه" (روستایی ساحلی در جنوب لبنان) در طی جنگ 33 روزه در سال 2006 می‌کند.

در طی این رأی گیری آمریکا، کانادا، استرالیا، میکرونزی ، جزایر مارشال و رژیم صهیونیستی به این قطعنامه رأی منفی دادند و پاپوا گینه نو و کامرون و تونگا نیز از رأی دادن خودداری کردند.

میزان این غرامت مالی حدود 856 میلیون دلار آمریکا بوده و برابر با میزان محاسبه شده و مقدار خسارت های پدید آمده از بمباران رژیم صهیونیستی طبق آنچه که دبیرکل سازمان ملل در گزارش صادره در 14 اگوست 2014 بیان کرده و مستند بر تحقیقات سازمان های بین المللی وسازمانهای متعلق به سازمان ملل از جمله بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل و برخی دیگر از سازمان های جهانی می‌باشد.

از سوی دیگر"نواف سلام" نماینده دائمی لبنان در سازمان ملل قطعنامه سازمان ملل را پیروزی برای لبنان و نیز مفهوم عدالت و نیز منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین المللی دانست.

وی در بیانیه ای گفت: در این قطعنامه بر اراده اکثریت جامعه جهانی به وادار نمودن کشورها به مسئولیت کارهای غیرقانونی شان تأکید کرده که بمباران ایستگاه انرژی برقی الجیه در سال 2006 نمونه روشنی از آن می‌باشد.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.