سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین نمایشگاه ظروف شیشه‌ای قدیمی

موزه‌ی هنر نیویورک اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه ظروف و شیشه‌های قدیمی با نام سازنده‌ی این ظروف کرده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ تاریخچه‌ی شیشه سازی به حدود 2500 سال پیش از میلاد مسیح در بین النهرین باز می‌گردد. این صنعت در اواسط هزاره‌ی اول پیش از میلاد مسیح در جهان باستان گسترده شد.
 
در آن زمان تعداد ظروفی که از شیشه ساخته می‌شد، بسیار محدود بود تا اینکه پس از پیشرفت‌هایی که در این زمینه به عمل آمد صنعت شیشه سازی تحت سلطه‌ی امپراطوری رم متحول شد و ظروف شیشه‌ای در سراسر دنیا در انواع مدل‌ها و برای استفاد‌های مختلف در دسترس عموم قرار گرفت.
 
بهترین نمونه‌های ظروف شیشه‌ای توسط مردی به نام "انیون" در قرن اول پس از میلاد مسیح ساخته شده و آثار وی هم اکنون در مرکز توجه نمایشگاه "انیون" در موزه هنر محدوده‌ی کلان شهری نیویورک قرار دارند. اولین نمایشگاه، از شیشه‌های بسیار قدیمی است که توسط این موزه برگزار خواهد شد.
 
ظروف شیشه‌ای خصوصا پارچ و فنجان توسط "انیون" امضا شده مدت‌ها در سراسر جهان خصوصا مدیترانه تجارت می‌شده و در طی تحقیقات گسترده‌ی باستان شناسان از اسرائیل تا اسپانیا انجام شده، یافت شده‌اند.
 
از 37 اثر شیشه‌ای موجود در نمایشگاه، بیست و چهار تای آن متعلق به "انیون" هستند که توسط وی امضا شده‌اند و مابقی به شیشه کاران دیگر که برخی از رقیبان وی بوده‌آند، تعلق دارد که توسط آن‌ها با نام‌های "جیسون"، "نیکایس" و "مگس" امضا شده است.
 
در این نمایشگاه آثاری از موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی اروپا و آمریکا به نمایش در آمده است،‌ همچنین تکنیک‌های شیشه سازی در قدیم در قالب ویدئویی برای علاقه مندان تهیه شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.