سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپی‌زاده‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بی‌مهری دولت به بخش کشاورزی در بودجه 94 / رشد صنعت کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با گلایه نسبت به این که در بودجه سال 94 مانند سال‌های گذشته نسبت به بخش کشاورزی بی‌مهری انجام شده است، گفت: به طور حتم در مجلس و کمیسیون تلفیق این موضوع را رسیدگی خواهیم کرد.

"عباس پاپی‌زاده‌" نماینده مردم دزفول در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که در بودجه سال 94 همچون سال‌های گذشته در حق بخش کشاورزی بی‌مهری شده است، گفت: با توجه به تأثیرگذاری کشاورزی در اقتصاد مقاومتی، نتوانسته‌ایم در این بخش به طور صحیح سرمایه‌گذاری کنیم که می‌توان از این امر به عنوان یک درد تاریخی نام برد.
 
نماینده دزفول با اشاره به این که 12 درصد از تولید ناخالص داخلی و 23 درصد اشتغال در ایران مربوط به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: در 60 سال اخیر تنها 4 درصد در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است.
 
وی در ادامه افزود: اخیراً دولت قیمت نان را بین 30 تا 50 درصد افزایش داده است اما تنها با 10 درصد افزایش قیمت گندم موافقت کرد که این امر ظلم در حق کشاورز و بخش تولیدی کشور است.
 
پاپی‌زاده‌ با گلایه از این روندی که پیش آمده، بیان داشت: تورم در سال گذشته به طور میانگین حدود 30 درصد رشد داشت و قاعدتاً باید بودجه در بخش کشاورزی با همین تناسب افزایش می‌یافت، اما شاهدیم که دولت این بودجه را تنها 9.1 درصد افزایش یافته است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: به طور حتم در صحن مجلس و کمیسیون تلفیق سعی خواهیم کرد تا کم‌توجهی دولت نسبت به بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.