سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظران انتخاباتی اروپا اعلام کردند

ضرورت انجام اصلاحات بنیادی در قانون انتخابات "افغانستان "

گروه نظارت انتخاباتی اتحادیه اروپایی اعلام کرد تا زمانی که اصلاحات اساسی در قانون انتخابات افغانستان به وجود نیاید، مردم این کشور در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "تایز برمن" رئیس گروه ناظران انتخاباتی اتحادیه اروپا، شب گذشته به خبرنگاران گفت: تا زمانی که اصلاحات اساسی در قانون انتخابات افغانستان به وجود نیاید، مردم این کشور در انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد.
 
وی افزود: ایجاد و تشکیل دولت وحدت ملی بهترین گزینه برای افغانستان بوده اما نحوه و چگونگی انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه قابل قبول نبود.
 
برمن تأکید کرد: مردم افغانستان با شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری خطرات زیادی را تحمل کردند اما وجود تقلب‌های گسترده سبب بی‌احترامی به آرای مردم شد.
 
وی ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد اصلاحات اساسی در قانون انتخابات افغانستان اظهار داشت: ایجاد اصلاحات بدون محاکمه و مجازات افرادی که در تقلب دست داشته‌اند سودی نخواهد داشت.
 
برمن تصریح کرد: باید با کسانی که در تقلب دست داشته‌اند برخورد قانونی صورت گیرد، زیرا تا زمانی که مصونیت قضایی وجود داشته باشد بهترین راهکارهای انتخاباتی نیز نمی‌تواند مانع تقلب شود.
 
پیشتر نهاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا) نیز از دولت وحدت ملی خواسته بود که اصلاحات اساسی و بنیادی در قانون انتخابات ایجاد کند.
 
این نهاد تأکید کرد: در صورتی ‌که قانون انتخابات اصلاح نشود، انتخابات آینده پارلمان و شوراهای فرمانداری‌ها شفاف نخواهد بود.
 
ضرورت ایجاد اصلاحات در قانون انتخابات افغانستان پس از آن مطرح شد که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال 1393 این کشور، به دلیل آنچه تقلب گسترده خوانده شد با بن بست مواجه شده و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.