سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

افزایش درآمدهای ارزی در گرو توجه به صنعت گردشگری

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: توجه به صنعت گردشگری سبب ورود به کشور خواهد شد و کاهش درآمدهای نفتی را پوشش خواهد داد.

محمد کاوه، رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: گردشگری به عنوان صنعتی که نیاز به هیچ گونه واردات مواد اولیه ماشین‌آلات و یا نیاز ارزی ندارد، شناخته شده و توسعه این صنعت سبب ورود ارز به کشور می‌شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: کاهش اخیر قیمت نفت و جایگاه آن در بودجه کشور مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ما ایجاد کرده است که درآمدهای حاصل از گردشگری جایگزین مناسبی برای این مقوله است.

کاوه در ادامه بیان کرد: کشور ما در زمینه گردشگری پتانسیل‌های فراوانی دارد به ویژه در زمینه توریسم سلامت در منطقه در جایگاه قابل قبولی قرار داریم و از کشورهای همسایه اعم از عراق‌، افغانستان، سوریه و ... گردشگران زیادی را می‌توانیم جهت درمان به داخل کشور جذب کنیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در ادامه پیشنهاداتی برای جذب گردشگران سلامت داشت و گفت: حمل و نقل گردشگران سلامت از مهمترین عوامل تاثیرگذار در جذب مسافر است و باید برای این نوع مسافران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و سرعت عمل برای این افراد حائز اهمیت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورها برای جذب گردشگران خارجی در زمینه هزینه اقامتگاه و پرواز تخفیفات ویژه‌ای برای مسافران قائل می‌شوند که این تخفیفات از هزینه‌های دیگر مسافران جبران می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، درامد ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.