سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان:

63 درصد تجارت كشور از بنادر جنوبی است

استاندار هرمزگان گفت: 63 درصد تجارت کشور، 97 درصد مسافرت دریایی و 85 درصد حمل کانتینری از طریق بنادر استان هرمزگان انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، جاسم جادری که در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل سخن می‌گفت، افزود: سه میلیون تن ترانزیت کالا و 100 میلیون تن عملکرد سالانه و ورود و خروج بیش از 12 هزار کامیون در روز نشان‌دهنده ظرفیت این استان برای جذب سرمایه‌های جدید است. همچنین از 8 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکات کشور 5 هزار میلیارد تومان آن از گمرکات شهید رجایی است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان موقعیت خاص راهبردی و 900 کیلومتر ساحل است که با احتساب 14 جزایر آن این رقم به بیش از 1600 کیلومتر می‌رسد.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: این استان 70 بندر صیادی و تجاری دارد که بزرگ‌ترین آنها بندر شهیدرجایی است و ایران با 5 کشور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس مرز دریایی دارد.

جادری در ادامه اظهار داشت: در کل دنیا 70 درصد جمعیت در کنار دریا مستقر هستند اما در کشور ما بزرگ‌ترین شهر ما در کنار دریا بندرعباس با 480 نفر جمعیت است و ما سواحل را رها کرده‌ایم و اگر دولت به توسعه سواحل کمک کند مسائل حل می‌شود.

جادری گفت: انتظار ما تکمیل مرحله 2 بندر شهیدرجایی ، توسعه حوضچه سوم بندر شهیدرجایی، معافیت‌های مالیاتی و تسهیل قوانین است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاکسی ، مسافر ، اعتصاب ، کیش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.