سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین:

مهمترین مشکل در مذاکرات ژنو، همزمانی لغو تحریم‌‌ها و اجرای تعهدات ایران است

خبرنگار المیادین گفت همزمانی لغو تحریم ها و عمل کردن ایران به تعهدات خود بر اساس توافق نهایی هسته ای مهمترین موضوع مطرح در مذاکرات ژنو بین ایران و غرب است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 امروز در ژنو از سر گرفته می شود. این مذاکرات چند جانبه در حالی برگزار می شود که ایران و آمریکا در دو روز گذشته مذاکراتی دوجانبه در ژنو برگزار کردند. این مذاکرات با حضور اتحادیه اروپا انجام شد. 

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران دیدارها با طرف آمریکایی را مفید توصیف کرد. 

موسی عاصی خبرنگار این شبکه در ژنو در گفتگویی زنده، درباره زمان از سرگیری مذاکرات و نتایجی که از آن انتظار می رود، گفت: مذاکرات چند جانبه عملا آغاز شده است و هیأت های مذاکره کننده گروه 1+5 و هیأت مذاکره کننده ایرانی در این مذاکرات که در مقر اتحادیه اروپا در ژنو برگزار می شود، شرکت دارند. پیش بینی می شود این مذاکرات تا بعدازظهر امروز ادامه پیدا کند و اتحادیه اروپا که مذاکرات زیر نظر آن برگزار می شود اعلام کرد پس از پایان این دور از مذاکرات کنفرانسی خبری برگزار یا بیانیه ای منتشر خواهد شد. 

در ادامه گزارش آمده است: به گفته منابع ایرانی فضای مذاکرات دو روز گذشته مثبت بوده است و گشایشی در جهت نزدیک کردن دیدگاه های طرفین به یکدیگر در خصوص مسائل حل نشده و بخصوص لغو تحریم های شورای امنیت علیه ایران به دست آمده است. مشکل اصلی در مذاکرات گذشته این بود که غرب همزمانی لغو تحریم های شورای امنیت علیه ایران با آغاز اجرای تعهدات این کشور را رد کرد. بر همین اساس مشکل موجود در ژنو امکان دستیابی به توافقی درباره همزمانی لغو تحریم ها و عمل کردن ایران به تعهدات خود درباره برنامه هسته ای است. ایرانی ها خواستار برنامه زمانی مشخصی برای لغو تحریم ها پس از امضای توافقنامه نهایی هستند.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.