سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار گزارش داد؛

تلاش تروريست‌ها برای فلج کردن بخش بهداشت سوريه تاکنون ناکام مانده‌است

المنار گزارش داد؛ تلاش تروريست‌ها برای فلج کردن بخش بهداشت سوريه شکست خورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،  گروههای تروریستی به صورت روشمند و حساب شده به متخصصان در رشته های مختلف علمی از جمله پزشکی حمله می کنند تا نگذارند آنان به وظیفه ملی و انسانی خود عمل کنند.

 خبرنگار شبکه المنار در گزارشی از دمشق گفت عملیات مسلحانه به کادر پزشکی در سوریه و متخصصان در دیگر رشته های علمی با آغاز حوادث سوریه کلید خورد که به مهاجرت برخی و دست کشیدن بعضی دیگر از کار به علت تهدید یا تطمیع ، منجر شد.

برخی از کشورها از این وضع برای جذب متخصصان پزشکی سوری استفاده کردند اما این روند باعث نشد در سوریه که گنجینه علمی بزرگی دارد مشکل خاصی به وجود آید.

دکتر یوسف اسعد رئیس اتحادیه پزشکان در دمشق گفت: مهاجرت پزشکان به هیچ وجه بر وضع بهداشتی در سوریه تأثیری نگذاشته است. سوریه کشور نهادهاست. درمان ، بیمارستانها و درمانگاهها در سوریه رایگان است. پزشکان سوری تا این لحظه با وجود همه تهدیدات و خطرات در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و مطبها به کار خود ادامه داده اند . پزشکان در مطبها حتی نپذیرفته اند که نرخ ویزیت آنان با توجه به وضع کنونی افزایش یابد.

بسیاری از پزشکان سوری نیز همه پیشنهادهای خارجی را رد و شرایط جنگ داخلی را تحمل کرده اند تا در شرایط کشور به عنون پزشکان اورژانسی در شرایط غیر عادی کنونی باشند.

رشاد محمد ثابت مراد از پزشکان سوریه گفت: من از هر پزشکی که به کارش ادامه می دهد تشکر می کنم. پزشکان در وضع کنونی که با کمبود امکانات مواجه هستند به کار خود ادامه می دهند.

خبرنگار افزود تحقیقات پزشکی در سوریه ادامه یافته و حتی این کشور با وجود سرطان تروریسم در محافل بین المللی نیز شرکت کرده است.

وی در پایان گفت هر پزشک و متخصصی که مهاجرت کند نگران کننده است و هر متخصصی که از کشور می رود دردناک است اما بر سوریه تأثیر نگذاشته است زیرا آنهایی که هستند جبران آنانی را که رفته اند کرده اند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.