سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دومین دور رایزنی عراقچی، روانچی و شرمن در ژنو

دومین دور رایزنی‌های معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در ژنو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دومین دور رایزنی‌های معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در ژنو آغاز شد.
 
سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان محمدجواد ظریف و وندی شرمن قائم مقام موقت و معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا روز گذشته به همراه کارشناسان دو کشور جمعا شش ساعت بر سر میز مذاکره در خصوص دستیابی به راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند و آنگونه که سید عباس عراقچی عنوان کرد راجع به همه موضوعات گفتگو شد.
 
سید عباس عراقچی پس از این گفتگوها با بیان اینکه در موقعیتی نیستیم که مذاکرات را قضاوت کنیم، گفت: فضای جلسات بسیار خوب است، اما در اینکه به راه‌حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد. تقریبا درباره همه مسائلی که مطرح است به خصوص بحث تحریم‌ها بحث‌های مفصلی هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی صورت گرفت.
 
عراقچی عنوان کرد: به دلیل آنکه بحث‌ها خیلی جزیی و خیلی ریز شده است در برخی از موارد راه‌حل‌هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل هنوز باید بیشتر تلاش و بحث شود.
 
لازم به ذکر است عصر امروز نیز گفتگوهای دوجانبه با بقیه اعضای 1+5 از جمله فرانسوی‌ها برگزار و فردا -چهارشنبه- نیز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 پس از تمدید هفت ماه و هفت روزه توافقنامه ژنو در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.