سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

ناامیدی ترکیه از پیوستن به اتحادیه اروپا

یک کارشناس سیاست‌خارجی گفت: اقدامات اعمال شده در مورد ترکیه منجر به این شده که این کشور در مورد پیوستن به اتحادیه اروپا ناامید شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران "حسین معین آبادی" در رابطه با اظهارات اردوغان در پی انتقاد‌های اتحادیه اروپا از این کشور  اظهار داشت: اتحادیه اروپا معمولا بحث‌هایی مرتبط با حقوق بشر را رسیدگی می‌کند و در ارتباط با رفتار دولت‌ها در این مسئله بیانیه‌هایی صادر می‌کند، یعنی اقداماتی که معمولا در کشور‌ها صورت می‌گیرد، توسط اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد .

وی افزود: آنچه که در مورد دولت ترکیه وجود دارد، این است که این کشور در دو دهه اخیر برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش‌های جدی داشته و بسیاری از شاخص‌های آنان را پذیرفته، یعنی نوع استانداردهایی که اتحادیه اروپا اعلام کرده، ترکیه در مورد اصلاح قوانین اساسی و مدنی خود اعمال کرده‌است.

این کارشناس سیاست‌خارجی تصریح کرد: اقدامات اعمال شده در مورد ترکیه منجر به این شده که ترکیه در مورد پیوستن به اتحادیه اروپا ناامید شود که این در رویکردهای حزب عدالت و توسعه مشهود است، به گونه‌ای که رویکرد شرق یا نو عثمان گرایی را در اندیشه‌های زمان وزارت خارجه داوود اوغلو و یا به عنوان نخست وزیر در ترکیه را شاهد هستیم.

معین آبادی در پایان خاطرنشان کرد: تغییری در سیاست خارجی این کشور به سمت دولت‌های اسلامی و شرق صورت گرفته است و از زاویه دیگر مباحث مرتبط با کارکردهای اتحادیه اروپا را باید نگاه کرد و همچنین باید کدورتی که دولت ترکیه در مورد عدم تسهیل شرایط عضویت خود در اتحادیه اروپا به آن اعتراض می‌کند، را باید در نظر داشت.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.