سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات واترپلو جام باشگاه‌های آسیا؛

سرمربی تیم آستانه قزاقستان: واترپلوئیست‌های ایران خوب استعدادیابی نشده‌اند

تیم واترپلو آستانه قزاقستان در نخستین دیدار خود از سری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا توانست تیم نفت و گاز امیدیه را شکست دهد.

سرگئی مارکوچ سرمربی روسیه‌ای تیم واترپلو آستانه قزاقستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بازی اول خود در این مسابقات سعی کردیم بهترین علمکردمان را به نمایش بگذاریم و خوشبختانه به هدفی که می‌خواستیم رسیدیم. تیم نفت امیدیه هم از قدرت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه در تهران چهار جلسه تمرین آماده سازی برگزار کردیم و توانستیم پیش از شروع رسمی رقابت‌ها به آرامش و هماهنگی مطلوب دست پیدا کنیم.

وی میزبانی ایران را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: مسئولان برگزار کننده تمامی امکانات را به بهترین نحو در اختیارمان قرار داده‌اند. یکی از نکات قابل توجه در میزبانی ایران فاصله کم میان محل اقامت بازیکنان و استخر مسابقات است به طوری که این مسافت را پیاده طی می‌کنیم.

سرمربی روسی الاصل تیم واترپلو آستانه قزاقستان در پاسخ به این سوال که از نگاه فنی شما مشکل واترپلو ایران در سطح کلان چیست؟ گفت: اولین ضعفی که در واترپلو ایران احساس می‌شود این است که این بازیکنان به خوبی استعدادیابی نشده‌اند و برخی از این افراد از نظر فیزیک بدنی و روانی برای واترپلو ساخته نشده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر یک نگاه اجمالی به بازیکنان تیمهای آلماتی و آستانه قزاقستان بیاندازید متوجه می‌شوید که آنها به خوبی استعداد یابی شده و برای واترپلو از دوران کودکی ساخته شده‌اند به طور کلی باید بگویم که واترپلو در ایران حرفه‌ای نیست.

مارکوچ یادآور شد: از دیگر مشکلاتی که در واترپلو ایران احساس می شود این است که کمبود تجربه و عدم حضور در مسابقات بین المللی به تعداد زیاد احساس و محسوس است.

این بازیکنان برای رسیدن به جایگاه مطلوب و رشد فنی نیاز به کسب تجربه در میادین بین المللی و انجام تمرینات فشرده و حرفه‌ای دارند.

سرگئی مارکوچ در ادامه در خصوص تعامل واترپلو ایران و قزاقستان، اظهار داشت: من روسی هستم و در مورد اتفاقاتی که میان فدراسیون‌های می‌افتد نمی‌توانم دخالت اما می‌دانم که ارتباط فدراسیون ایران و قزاقستان بسیار خوب است این تعامل باعث می‌شود تا در جهت تشکیل اردوهای مشترک و تبادل اطلاعات گام‌های بلندی برداشته شود.

سطح واترپلوی قزاقستان بسیار بالاست، آنها خود را بالاتر از واترپلو آسیا می‌دانند بسیاری از بازیکنان این کشور در لیگ های مطرح واترپلو حضور دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.