سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار رضایی خبر داد

امروز شاهدیم که زائرانی که رفته‌اند با سلامت به مرز می‌آیند/ زوار خارجی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از مرز رد شوند

فرمانده مرزبانی در مورد مرز عراق گفت: طبق هماهنگی که با مقامات عراقی انجام داده‌ایم مرزبان‌های عراقی بیشترین همکاری را با ما داشته‌اند تا هم‌اکنون در مرزهای کشور امنیت کامل برقرار است و امروز شاهدیم که زائرانی که رفته‌اند با سلامت به مرز می‌آیند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه امضای تفاهمنامه بین کشور ایران و افغانستان در جمع خبرنگاران و اهداف این اجلاس اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران با افغانستان مرز طولانی و مشترک دارد، وظایفی بین مرزبان‌های دو کشور تعریف شده که یکی از آنها ارتقای تعاملات و ارتباطات است که بتوان موضوعات مناطق مرزی را مدیریت کرد تا مشکلی درست نشود.
 
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد:‌ توافقی انجام شد که بر مبنای آن سالی یک بار در تهران یا کابل مقامات مرزبانی با هم نشستی داشته باشند که این اولین نشست در سطح فرماندهان دو کشور است.
 
وی به توافقات قبلی به مرزبانان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نگاه خوبی در دولت مردان افغانستان و فرمانده مرزبانی وجود دارد و در نشست غیر رسمی که در پایباد داشتیم توافقاتی انجام شده و صحبت های اولیه شده بود که امروز آنها مطرح و بررسی شد.
 
این مقام ارشد مرزبانی عمده موارد مورد بحث در این جلسه را تردد‌های غیرمجاز،‌شرارت هایی که بعضا افراد شرور و قاچاقچیان انجام می دهند مطرح و افوزد: تبادل اطلاعات بین فرماندهان مرزبانی و حتی مفرماندهان منطقه‌ای است و انجام عملیات مشترک از دیگر موارد مطرح شده در این اجلاس است تا در هیچ جای منطقه مرزی جایی برای سوء‌استفاده برای افرادی که مخل امنیت هستند، نباشد.
 
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد:‌در این جلسه قرار شد، علاوه بر تبادل اطلاعات و در زمینه هرگونه اخبار از اشرار و قاچاقچیان در اختیار طرف مقابل قرار بگیرد.
 
سردار رضایی ادامه داد: همچنین مقرر شد که مسابقات فرهنگی و ورزشی بین مرزبانان انجام شود و تبادلات مرزبانان بیشتر شده و امنیت و رفاه برقرار شود.
 
وی در مورد قاچاق انسان اظهار داشت: قاچاق انسان بدان مفهوم نداریم بلکه ترددهای غیر مجاز را شاهدیم که خوشبختانه گزارشاتی از طرف مقابل به ما شده که عملیات‌ها و اقدامات خوبی را انجام داده اند؛ در این تفاهمنامه نیز یکی از موارد همین ترددهای غیرمجاز است تا بتوان به صورت هدفمند و همزنان آن را مدیریت کرد.
 
سردار رضایی در مورد مرز عراق گفت: طبق هماهنگی که با مقامات عراقی انجام داده‌ایم مرزبان‌های عراقی بیشترین همکاری را با ما داشته‌اند تا هم‌اکنون در مرزهای کشور امنیت کامل برقرار است و امروز شاهدیم که زائرانی که رفته‌اند با سلامت به مرز می‌آیند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی برای چگونه وارد شدن نداریم، تصریح کرد: بر اساس مقررات مرز چه آنهایی که ایرانی بوده‌اند و چه آنهایی که از کشورهای افغانستان و پاکستان بودند و از ایران به عراق رفته‌اند بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از مرز رد شود.
 
در ادامه این مراسم فرمانده مرزبانی افغانستان گفت: ما سرحد و مرز مشترک با ایران داریم و علاوه بر آن دوست و برادر دیرینه هستیم.
 
فرمانده مرزبانی افغانستان خاطرنشان کرد:‌البته یک سری تهدیدها، چالش‌ها و موضوع مواد مخدر نیز وجود دارد که در این اجلاس سعی کرده‌ایم تا با امضای این تفاهمنامه به راهکارهای مشترک و هماهنگ برسیم.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.