سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت تانزانیا از خدمات بهداشتی ایران در این کشور تقدیر کرد

وزیر بهداشت تانزانیا در دیداری که با دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران داشت، اقدامات این جمعیت در تانزانیا را قابل تقدیر دانست و گفت: در زمینه انتقال دانش و تکنولوژی از ایران مصرّ هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سیف راشد وزیر بهداشت تانزانیا با سیداحمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران دیدار و گفتگو کرد.

راشد در این دیدار با تشکر از خدمات جمعیت هلال احمر در تانزانیا گفت: به منظور تقویت و گسترش همکاری‌ها، برنامه‌هایی مدنظر داریم که با ایران به صورت مشترک به ویژه در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و مقابله با سوانح به اجرا بگذاریم.

وی ادامه داد: برای مقابله با بیماری‌ها اقدامات خوبی شروع کرده‌ایم که البته این اقدامات اکنون در کشور ایران به صورت پیشرفته در حال انجام است و همچنین فعالیت‌هایی را در خصوص بیماری‌های غیرقابل انتقال آغاز کرده‌ایم که باید در همکاری‌مان با ایران، سرعت ببخشیم.

وزیر بهداشت تانزانیا افزود: در مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و جراحت‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم که این فعالیت‌ها نیز در همکاری مشترک با طرف ایرانی میسر شد.

وی تأکید کرد: طرف ایرانی در زمینه دانش و تکنولوژی قول همکاری به ما داده و اعلام آمادگی کرده تا زیرساخت‌های ما را تقویت کند.

وی در مورد درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران در دارالسلام پایتخت تانزانیا گفت: مرکز درمانی هلال احمر ایران به قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خدمات آن برای ما بسیار کمک‌کننده و خوب بوده است.

در ادامه این دیدار، احمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز گفت: شناخت و پیشینه وزیر بهداشت تانزانیا از هلال احمر به ما کمک می‌کند تا همکاری‌های خوبی داشته باشیم چنانچه در 30 سال گذشته همکاری ما با تانزانیا خوب بوده است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، رویکرد نظام ما به سمت آفریقا و همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آفریقایی بود و در این مدت روابط خوبی را با کشورهای آفریقایی برقرار کردیم.

موسوی افزود: پس از انقلاب در بخش بهداشت و درمان ایران تحول عمیقی رخ داد و بیشتر شاخص‌های بهداشتی ما رشد کردند و بیماری‌های واگیر، بیماری‌های نوزادان و کودکان و زنان به طور محسوسی کاهش یافتند.

دبیرکل هلال احمر ایران گفت: هلال احمر ایران در این زمان به ظرفیت‌های خوبی رسیده و با توجه به نیازها خود را سازماندهی و تجهیز کرده است.

وی ادامه داد: هلال احمر از تجارب کشورهای مختلف در حوزه توانبخشی استفاده کرده و توانسته خود در موضوع توانبخشی سرآمد شود.

موسوی در مورد سازمان امداد و نجات گفت:‌ این سازمان منحصر به فرد است و ما تنها کشوری هستیم که در درون جمعیت سازماندهی پیدا کرده و مجهزترین سامانه هوایی امدادی را دراختیار داریم.

وی به شبکه سراسری هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: این شبکه متشکل از 1200 شعبه و پایگاه عملیاتی است که با نیروهای مجرب و آموزش‌دیده آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

دبیرکل هلال احمر ایران ادامه داد: در بخش سلامت هم هلال احمر با اولویت مناطق محروم فعالیت خود را توسعه داده و مراکز درمانی خوبی در نقاط مختلف کشور و محروم تأسیس کرده است.

وی به مراکز درمانی خارج از هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون راه‌اندازی 4 کارخانه دارویی را در برنامه داریم که یکی منحصراً در تجهیزات پزشکی و بقیه در بخش دارویی به ویژه داروهای گیاهی فعال خواهند بود.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده دانشگاه بین‌المللی هلال ایران راه‌اندازی شود تا در آموزش دانشجویان بین‌المللی نیز گام‌های مناسبی برداشته شود.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.