سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه

آخوندی گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی لازم را دارد تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را در این وزارتخانه برقرار و نهادینه کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در زمینه صنعت گفت: دانشگاه‌ها در زمینه حل مسائل کشور از جمله مسکن مهر ورود پیدا کنند.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها به مسائلی چون مسکن مهر ورود پیدا نکنند جامعه یاد گیرنده شکل نمی‌گیرد و بدون دانشگاه حرفهای ما، حرف‌های اجرایی خواهد بود که ارزش علمی لازم را ندارد، وزارت راه و شهرسازی به طور کامل آمادگی دارد تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار و نهادینه کند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زندگی شهری در ایران اظهار داشت: زندگی شهری در ایران بیش از ۴ برابر رشد کرده است، بیش از ۵۰ درصد این جمعیت در کمتر از ۱۰ شهر ایران سکونت دارند و هزار و صد شهر دیگر ایران، ۵۰ درصد دیگر از جمعیت شهر نشین را به خود اختصاص داده‌اند، در زمینه طرح مسکن مهر در دانشگاه‌ها تحقیقاتی انجام نشده است. 

آخوندی ادامه داد: مراکز علمی و پژوهشی در جلسات مختلف از گسست میان صنعت و دانشگاه گله‌مند هستند و به طور معمول راه حل‌های اداری و بخشنامه‌ای برای آن ارائه می‌شود در حالیکه اختصاص 4 درصد بودجه ناخالص داخلی به پژوهش نیز این مشکل را برطرف نمی کند. 

وی با اشاره به نحوه برخورد جامعه با مدرنیته به عنوان علت مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم در جامعه با مفهوم مدرنیته کنار بیاییم و ارتباط خود را با آن روشن نکردیم. 

وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: باید از دانشگاه بخواهیم که برای حل مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه چاره ای بیاندیشد و راهی پیش پای ملت ایران قرار دهند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.