سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براتی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش قیمت نفت اقدامی سیاسی علیه اقتصادی ایران است

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاهش قیمت نفت با اهداف سیاسی از پیش تعیین شده است صورت می‌گیرد که مهمترین آن تحمیل فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران است.

"مسعود براتی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، لغو ممنوعیت‌های صادرات نفتی آمریکا را توطئه‌ای دیگر علیه اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: کاهش قیمت نفت با اهداف سیاسی از پیش تعیین شده است صورت می‌گیرد که مهمترین آن تحمیل فشار اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران است.

این کار‌شناس اقتصادی با انتقاد از اینکه چرا مسئولان کشور برنامه‌ای برای در این زمینه ندارند، تصریح کرد: بی‌برنامه‌ بودن مسئولان برای جلوگیری از چنین خسارت‌هایی آمریکایی‌ها را در تحقق خواسته‌هایشان که همانا حذف ایران از بازارهای جهانی است را محقق خواهد کرد.  
 
این کارشناس شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) ادامه داد: تهدید پیش آمده فرصت مناسبی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت است، لذا در این شرایط که همخوانی عربستان با آمریکا کاملا محرز است و هیچ منطق اقتصادی پشت این اقدامات وجود ندارد، باید با تلاش حداکثری شرایط وابستگی حداقلی به نفت را ایجاد کرد.

براتی اقدامات آمریکا و عریستان را در ادامه روند فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: این اقدامات تکمیل کننده فشارهای قبلی برای گرفتن امتیاز از ایران درروند مذاکرات هسته‌ای است.  
 
این کارشناس اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده کشورمان باید بداند که طرف مقابل ما در مذاکرات هسته‌ای از تمامی امکاناتش برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران  استفاده کرده و می‌کند، لذا سخن از بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها توهم نیست.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.