سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش روابط در زندگی زناشویی

یک روان شناس گفت: در سالم ترین نوع رابطه، طرفین به هم وابستگی بیش از حد ندارند و به یکدیگر، فرصت لذت از زندگی مشترک را می دهند.

 مهین عیوض زاده روان شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: رابطه عاشقانه زناشویی بخش مهمی از زندگی است و رضایت در زندگی عاشقانه، باعث می شود با آرامش بیشتری برای زندگی تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه پاک کردن صورت مسئله در زندگی زناشویی و نادیده گرفتن خواسته های خود، مواردی هستند که ما، در مواجه با مشکلات در زندگی به کار می گیریم، بیان داشت: روابط مستقل در زندگی زناشویی، روابط نسبتا سالمی هستند و در غرب رواج دارد، در این روابط افراد به تنهایی از پس نیازهای عاطفی، جسمانی و معنوی خود بر می آیند واز همه لحاظ در رابطه استقلال دارند.
 
 این روان شناس تصریح کرد:در روابط مستقل، شخص بیش از حد به خودش می پردازد و به دیگران فرصت  حمایت، تشویق، تجربه و عشق را نمی دهد.
 
وی بیان داشت: سالم ترین نوع رابطه، روابطی است که طرفین به هم وابستگی بیش از حد ندارند و در حین  حفظ حریم شخصی  به هم، فرصت لذت، از حریم شخصی را می دهند.
 
عیوض زاده خاطر نشان کرد: این خود  ما هستیم که نوع روابط را انتخاب و انرژی خودمان را صرف رابطه می کنیم، پس بهتر است با شناخت بیشتر نوع رابطه را برای جلوگیری از بروز مشکلات مشخص کنیم.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: روابط ، زندگی ، همسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.