سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسردگی در چه فصل‌هایی تشدید می شود؟

افراد با تغییر فصل با تغییرات روحی مختلفی مواجه می شوند که ممکن است در فصل پاییز و زمستان افسردگی را به همراه داشته باشد.

دکتر ابراهیم مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: افراد با تغییر فصل با تغییرات روحی مختلفی مواجه می شوند که این تغییرات در فصل پاییز و زمستان اختلال افسردگی را به همراه دارد.

وی افزود: در فصل‌های پاییز و زمستان خلق و خو در افراد کاهش و در فصول تابستان و بهار افزایش می یابد که حتی ممکن است در فصول پاییز و زمستان آمار خودکشی در افراد به دلیل افسردگی شدید افزایش یابد و در تابستان پرخاشگری مشاهده  شود.

وی بیان کرد: بهترین روش درمان اختلال افسردگی در کشورهایی که آفتاب کم است، نور درمانی می باشد و یکی از راه‌های پیشگیری و درمان برای این اختلال را ورزش کردن مکرر مثل شنا و کوهنوردی نامید.

وی در ادامه گفت: افزایش این تغییرات با توجه به افراد متفاوت است و ممکن است که در خانم‌ها اختلالات افسردگی در پاییز و زمستان به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین تغییرات هورمونی بیشتر مشاهده شود.

وی در آخر گفت: توصیه می شود در فصل‌های پاییز و زمستان از عینک آفتابی استفاده نشود زیرا نور به چشم نمی رسد و همین امر باعث افزایش اختلالات افسرودگی‌ها می شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی ، پرخاش ، فصل ، ورزش ، روحیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.