سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

جاذبه‌های مالی، فارغ التحصیلان پرستاری را به خارج از کشور می‌کشاند

عباس‌زاده گفت: هر چند از تعدادفارغ التحصیلان رشته پرستاری که از کشور خارج شده‌اند آمار دقیقی در دست نیست ولی علت اصلی خروج تمام این نیرو‌ها از کشور، فقط مسائل مالی است.

دکتر عباس عباس‌زاده، نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: مزایا و امکاناتی که در خارج از کشور برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری مهیا است، قابل مقایسه با داخل کشور نیست و این انگیزه‌ای است برای بسیاری از فارغ التحصیلان پرستاری که غربت و مشکلات زندگی در خارج از کشور را در ازای دریافت‌های بالا از خدمت پرستاری، تحمل کنند. 

وی گفت: خارج شدن نیروی پرستاری از کشور نشان دهنده درآمد بیشتر و جبران زحمات پرستاری با پرداخت‌های خوب است که متأسفانه این حقوق در داخل کشور برای پرستاران رعایت نمی‌شود. 
این در آمدهای خوب پرستاری حتی در کشورهای مجاور خیلی منصفانه‌تر از داخل کشور است. 

دکتر عباس‌زاده در ادامه بیان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان پرستاری به کشورهایی مثل کانادا و استرالیا و کشورهای اطراف مهاجرت می‌کنند و از مزایا و امکانات بسیار خوبی بهره‌مند می‌شوند. این وظیفه دولت و وزارت بهداشت است که با افزایش مزایا و دریافتی‌های پرستاران، این قشر زحمت کش را به ماندن و خدمت کردن در داخل کشور، تقویت کنند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.