سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه :

مسکو خواستار گسترش روابط با منطقه غرب آسیا است

وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهای غرب آسیا گسترش دهد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دنیس مانتوروف ، وزیر صنعت و تجارت روسیه در دیدار با مقامات و تجار بحرینی اظهار داشت : مسکو تمایل دارد روابط صنعتی و اقتصادی خود را با منطقه غرب آسیا بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس ، کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز آمریکای لاتین افزایش دهد . 

وی تاکید کرد : روابط توسعه یافته میان روسیه و بحرین بعنوان اساس تقویت روابط تجاری و اقتصادی محسوب می شود . گسترش روابط در زمینه فنی و علمی نیز می تواند به بهبود ارتباطات فی مابین کمک کننده باشد . افزایش روابط با کشورهای غرب آسیا ، جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین در دستور کار مسکو قرار دارد . 

وزیر صنعت و تجارت روسیه تصریح کرد : ازآنجا که کشورهای غربی دورهایی از تحریم های اقتصادی را بطور غیرقانونی علیه روسیه _ بر سر بحران اوکراین _ اعمال کرده اند ما این آمادگی را داریم در زمینه های تجاری و اقتصادی که پیشتر با غربی ها فعالیت داشتیم با کشورهای غرب آسیا و بخصوص پادشاهی های حوزه خلیج فارس وارد رایزنی شویم . 

گفتنی است کشورهای حوزه خلیج فارس شامل ایران ، عراق ، کویت ، عربستان سعودی ، قطر ، بحرین ، امارات متحده عربی و  عمان می باشد . غرب آسیا بزرگترین منطقه دنیا از لحاظ دارایی ذخایر و منابع طبیعی نفت خام می باشد . 



انتهای پیام /
برچسب ها: مسکو ، روسیه ، آسیا ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.