سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی:

قضات با هوشیاری و بصیری مانع ورود افراد سودجو به دستگاه قضا شوند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید مراقب باشیم برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و متجاوز به حقوق مردم و جامعه نتوانند از قوه قضائیه جهت رسیدن به اهداف شوم و پلید خود استفاده کنند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «غلامحسین اسماعیلی» صبح امروز به طور سر زده از حوزه قضایی بخش لواسانات بازدید و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی(ع) و تقدیر از زحمات ارزشمند قضات و کارمندان این حوزه قضایی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت حساس منطقه از جهات مختلف به ویژه اختلافات ملکی، ضرورت دارد قضات با تکیه بر تبحر قضایی خود صرفاً با رعایت مقررات قانونی و شرع انور و به دور از هرگونه حواشی، قاطعانه و عادلانه در خصوص پرونده‌های مطروحه تصمیم‌گیری کرده و حکم صادر کنند.

وی ادامه داد: بدون شک در چنین مواردی سلیم‌النفس بودن قاضی می‌تواند در اجرای عدالت و جلب اعتماد عمومی تأثیر بسزایی داشته باشد.

اسماعیلی با تأکید بر استفاده بهینه از اوقات توسط قضات و کارمندان، افزود: با مدیریت زمان می‌توان کیفیت و کمیت دادرسی و رسیدگی‌ها را ارتقاء بخشید و به طور طبیعی خروجی آن تصمیمات قضائی متقن، مستند و منصفانه و کاهش موجودی پرونده‌های جریانی و اجرایی به ویژه پرونده‌های مسن خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تأکید کرد: همانطور که امام راحل(ره) فرمودند، دستگاه قضایی ملجاء و پناهگاه مظلومین و ستمدیدگان است و لذا مردم به عدلیه امیدوارند که با رعایت انصاف و در کمال قاطعیت بتوانند از این طریق نسبت به استیفای حقوق خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما ارتقاء مستمر این امیدواری مردم است و باید مواظب باشیم برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب و متجاوز به حقوق مردم و جامعه نتوانند از قوه قضائیه جهت رسیدن به اهداف شوم و پلید خود به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنند، همچنین لازم است قضات ما هوشیار بوده و با بصیرت و درایت خود مانع نفوذ این افراد به دستگاه قضا و استفاده ابزاری از عدلیه توسط آن‌ها شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.