سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نویسندگان فرانسوی:

"لونیل"، قربانی جنگ تروریستی

"جان مانوئل اسکارنو" و "سلفان مویارد"، نویسندگان فرانسوی تاکید کردند منطقه لونیل فرانسه بهای گزافی را به خاطر جنگی که کیلومترها دورتر از آن در سوریه و عراق انجام می شود، پرداخت می کند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جان مانویل اسکارنو و سلفان مویارد، نویسندگان فرانسوی تاکید کردن منطقه لونیل فرانسه بهای گزافی را به خاطر جنگی که کیلومترها دورتر از ان در سوریه و عراق انجام می شود، می‌پردازد.

این دو نویسنده با انتشار مقاله ای تحت عنوان "لونیل، قربانی افراط‌گرایی" در روزنامه "لیبراسیون" فرانسه، فاش ساختند دو جوان فرانسوی با نام های کریم( 28ساله) و حمزه (19) ساله در عراق و یا مکانی نزدیک بدان کشته شده اند و مقامات فرانسوی هیچ واکنشی نسبت به کشته شدن این دو جوان فرانسوی از خود نشان نداده اند و اشاره کرده اند تعداد جوانانی که از منطقه لونیل در مناطق جنگی تروریستی کشته شده اند به شش تن می‌رسد.

همسر "کریم" که در سوریه حضور دارد، خبر کشته شدن این دو جوان را به خانواده هایشان اعلام کرده است ولی با این حال، باز هم قصد بازگشت به فرانسه را ندارد؛ "کریم" از اولین ساکنان لونیل بوده است که سال 2013 به سوریه رفته و در شهرهای الرقه و دیر الزور سکنی گزیده است؛ او از طریق اسکایپ و اینترنت با دیگر جوانان لونیلی ارتباط برقرار می کرده و فرآیند سفر به سوریه را برای آنان فراهم تسهیل می بخشیده است.

این نویسنده در مقاله خود توجه را بدین سمت معطوف ساخته اند که تا کنون 30 نفر از این منطقه به سوریه سفر کرده اند تا در کنار گروه های تروریستی بجنگند؛ به نحوی که پلیس فرانسه از احتمال وجود یک شبکه سازماندهی شده در این کشور خبر می دهد.

این دو نویسنده می افزایند: این تعداد از کشته شدگان در شهر لونیل سرو صدا به پاکرده و به نقل از فلیب مواسونی، عضو شورای شهر لونیل می نویسند: ساکنان این شهر به خشم آمده و احساس ننگ می کنند.

گفتنی است، نخست وزیر فرانسه اخیرا اذعان کرده بود که تا کنون 50 تروریست فرانسوی در سوریه کشته شده اند و روزنامه های نیز گزارش داده اند که صدها شهروند فرانسوی به گروه‌های تروریستی در سوریه پیوسته اند.


انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.