سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط مداوم میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی

وزارت امور خارجه سوریه، در نامه‌ای با دبیرکل سازمان ملل، اسرائیل را به دست داشتن در «جنایات فجیع» و حمله غیرقانونی به قلمروی سوریه متهم می‌کند و از شورای امنیت می‌خواهد که تحریم‌های شدیدی را علیه این رژیم اعمال کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ" در مقاله‌ای به قلم "استفن لندمن" می‌نویسد: در آخرین رویداد قابل توجه در سوریه، انبار فرودگاه بین المللی دمشق توسط رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. حملات جداگانه‌ای نیز به یک پایگاه نظامی در منطقه «دیماس» در نزدیکی مرز لبنان صورت گرفت. منابع حاضر در سوریه و لبنان، حداقل 10 حمله را گزارش کردند. آخرین حمله هوایی اسرائیل در ماه مارس، علیه مواضع نظامی منطقه «القنیطره» سوریه در نزدیکی جولان صورت گرفته بود.

*** دولت سوریه خواستار اعمال تحریم‌های بازدارنده علیه اسرائیل است
وزارت امور خارجه سوریه در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و «چاد» رئیس دوره ای شورای امنیت برای ماه دسامبر نوشت:
«دولت سوریه خواستار اعمال تحریم‌های بازدارنده علیه اسرائیل است و همچنین خواستار آن است که هرگونه اقدام لازم در چارچوب منشور سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تکرار اینگونه تجاوزات اسرائیل صورت گیرد.»
این نامه اسرائیل را به دست داشتن در «جنایات فجیع» و حمله غیرقانونی به قلمروی سوریه متهم می‌کند و از شورای امنیت می‌خواهد که تحریم‌های شدیدی را علیه آن اعمال کند. گفتنی است که قدرت وتوی آمریکا از این کار جلوگیری می‌کند.

*** تبعات آتش‌افروزی‌ها، دامن رژیم صهیونیستی را نیز فراخواهد گرفت
روسیه حملات اخیر اسرائیل را «اقدام تجاوزکارانه» خواند. «الکساندرلوکاشویچ»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «موسکو عمیقا نگران این گونه اتفاق خطرناک است که باید در مورد آن‌ها توضیح داده شود.»
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات هوایی اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی درصدد سوء استفاده از شرایط بحرانی سوریه است، اما تبعات آتش‌افروزی‌ها، دامن این رژیم را نیز فراخواهد گرفت.»
وی در ادامه این اقدام را نشانه همراهی رژیم صهیونیستی با گروه های تروریستی در تخریب کشور سوریه و کشتار مردم مظلوم این کشور دانست و از سازمان ملل خواست به وظایف خود در متوقف کردن این تجاوزها عمل کند.

*** این اولین باری نیست که کمک‌های ارتش اسرائیل به تروریست‌ها در منطقه افشا می‌شود
خبرگزاری فارس نیز به طور جداگانه از «کشف و ضبط 10 انبار اسلحه و مواد منفجره متعلق به تروریست‌های داعش در رشته کوه‌های حمرین» خبر داد که همگی ساخت اسرائیل بودند. بر اساس گزارش این خبرگزاری: 
«این اولین باری نیست که کمک‌های ارتش اسرائیل به تروریست‌ها در منطقه افشا می‌شود. در ماه فوریه، یکی از فرماندهان ارشد نظامی عراق اعلام کرد که سلاح‌های استفاده شده توسط داعش در مبارزه با دولت‌های سوریه و عراق، ساخت اسرائیل هستند. در ماه ژوئن، ارتش سوریه، انبار بزرگی از اسلحه و مهمات را از شبهه نظامیان مرتبط با القاعده در شهر «بانیاس» از استان «تارتوس» در نزدیکی مرزهای لبنان کشف کرد. در طول عملیات، نیروهای نظامی سوریه، انبار اسلحه‌ای را در منطقه «المیدان» شهر «بانیاس» کشف و چندین تن از شورشیان مسلح را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی همچنین چندین اسلحه تک تیرانداز، هزاران گلوله و اسناد جعلی و همچنین نقشه‌هایی از شهر «بانیاس» را کشف و ضبط کردند. نیروهای ویژه سوریه، سلاح‌ها و مهمات را در زمین های کشاورزی شهر «بانیاس» توقیف و یک گروه مسلح را در حومه شهر در حالی که سعی داشتند به  خاک لبنان فرار کنند، دستگیر کردند. پیش از این نیز در سال 2013، ارتش سوریه موشک‌ها و سلاح ‌های ساخت اسرائیل را از شورشیان مسلح در «ریف» (حومه) القصیر در شمال غربی سوریه، کشف و ضبط کرده بود. در دسامبر 2012، ارتش سوریه موشک‌ها و سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی را از شورشیان مسلح در نزدیکی مرز با لبنان کشف و ضبط کرد. ارتش سوریه همچنین موشک‌های ضد تانک و تجهیزات بی‌سیم اسرائیلی را از تروریست‌ها توقیف کرده است....»

*** گزارش ناظران سازمان ملل از بلندی‌های جولان، حاکی از وجود روابط منظم بین اسرائیل و گروه‌های تروریستی افراطی است
رژیم صهیونیستی هیچ یک از این حملات اخیر را تایید و یا تکذیب نمی‌کند. در همین حال «یووال استاینیتز»، وزیر اطلاعات اسرائیل گفته است:
«ما سیاست سفت و سختی در خصوص جلوگیری از انتقال احتمالی سلاح‌های پیشرفته به سازمان‌های تروریستی داریم.» این درحالی است که اسرائیل از داعش، جبهه النصره، و دیگر گروه‌های تروریستی ضدسوری حمایت می‌کند و با همکاری واشنگتن، نقش نیروی هوایی این تروریست‌ها را ایفا می‌کند.
گزارش ناظران سازمان ملل از بلندی‌های جولان، حاکی از وجود روابط منظم بین اسرائیل و گروه‌های تروریستی افراطی است. 

*** تعاملات بین نیروهای دفاعی اسرائیل و شورشیان افراطی به اقدامات و مراقبت‌های پزشکی محدود نبوده است
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد «که بر آتش‌بس 1974 بین اسرائیل و سوریه نظارت دارند،» تعامل بین اعضای نیروهای دفاعی اسرائیل و جبهه النصره که بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را به تصرف خود درآورده‌ است، را شاهد بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به درمان تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های اسرائیل اشاره کرد. وزارت بهداشت اسرائیل، درمان حدود 1000 مجروح را در 4 بیمارستان واقع در شمال اسرائیل، تایید کرده است.
گزارش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که تعاملات بین نیروهای دفاعی اسرائیل و شورشیان افراطی به اقدامات و مراقبت‌های پزشکی محدود نبوده است. گفتنی است که نیروهای اسرائیلی در حال دادن دو جعبه به گروه‌های افراطی در خاک سوریه، مشاهده شده‌اند. همچنین سربازان اسرائیلی یکی از دروازه‌های مرزی را باز کرده و به دو نفر ناشناس اجازه ورود دادند.

*** اسرائیل چادرهایی را در مرز سوریه برای تروریست‌های مسلح برپا کرده است
نیروهای دفاعی اسرائیل چادرهایی را ظاهرا برای خانواده‌های آواره و فراری سوری، در خاک سوریه و به فاصله 300 متری از مرز سرزمین‌های اشغالی، برپا کرده‌اند.
دولت سوریه در دسامبر گذشته از این اقدام شکایت کرده است و به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که چادرهای مذکور، «پایگاهی برای تروریست‌های مسلح» به شمار می‌رود و در صورتی که این چادرها جمع آوری نشوند، هدفی قانونی برای آن‌ها به شمار می‌روند.

*** اتحاد غیرعلنی گروه‌های تروریستی با اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی
بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل بارها در مورد گروه‌های تروریستی ضددولتی که از کشورهای همسایه کمک دریافت می‌کنند، و همچنین اتحاد غیرعلنی آن‌ها با اسرائیل، ترکیه و عربستان سعودی هشدار داده است.
به گزارش پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل»، منابع بی‌نام نظامی و اطلاعاتی خاورمیانه، حمله اخیر رژیم صهیونیستی را نخستین برخورد نظامی آشکار اسرائیل از زمان آغاز درگیری‌ها در مارس 2011 با روسیه نامیده‌اند.» 
اسرائیل ظاهرا انبارهای حاوی سلاح‌های ایرانی و تجهیزات و دیگر سیستم‌های موشکی ضدهوایی که موسکو برای استفاده  سوریه و حزب الله ارسال کرده بود را مورد هدف قرار داده است. از قرار معلوم، هواپیماهای ترابری روسیه این محموله‌ها را چند روز پیش به بخش نظامی فرودگاه بین المللی دمشق منتقل کرده بودند.

*** حملات هوایی اسرائیل یک روز پس از دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه با سید حسن نصرالله اتفاق افتاد
حملات هوایی اسرائیل یک روز بعد از آنکه «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه با سید حسن نصرالله رهبر حزب الله در بیروت دیدار کرد، اتفاق افتاد.
منابع نظامی آمریکایی نیز روز دوشنبه اعلام کردند که حملات اسرائیل، سخت افزارهای جنگی تازه از راه رسیده روسیه، از جمله موشک‌های پیشرفته و رادار را مورد هدف قرار داده است.
گفته می‌شود که نیروهای دفاعی اسرائیل پیش از تحمیل منطقه پرواز ممنوع احتمالی ــ توسط ترکیه و آمریکا ــ در شمال سوریه مستقر شده‌اند و به هواپیماهای جنگی آمریکا که از پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه به پرواز درمی‌آیند، اجازه می‌دهند که در قلمروی سوریه، علیه هواپیماها، هلیکوپترها، و هواپیماهای بدون سرنشین سوریه که وارد مناطق پرواز ممنوع می‌شوند، فعالیت کنند.

*** نتانیاهو امیدار است که این بار نیز با این ادعا که منطقه با تهدیدات زیادی رو به رو است، به هدف خود دست پیدا کند
موسکو ایجاد هرگونه منطقه حائل را مداخله مستقیم آمریکا در سوریه می‌نامد. چرا که این اقدام تنها به شکست بشار اسد منجر خواهد شد.
یکی دیگر از اتفاقات مهم و تاثیرگذار، انتخابات پیش روی اسرائیل در ماه مارس است. نخست‌وزیری نتانیاهو آماده تصاحب است. در مبارزات انتخاباتی گذشته، وی با توسل به تهدیدات امنیتی به موفقیت رسید. نتانیاهو امیدار است که این بار نیز با این ادعا که منطقه با تهدیدات زیادی رو به رو است، به هدف خود دست پیدا کند.
یک نظرسنجی نشان می‌دهد که وی رقابت نزدیکی با رقبای خود دارد. طبق این نظرسنجی، در برابر کرسی های احتمالی حزب نتانیاهو ــلیکود ـــ که 21 کرسی را از آن خود کرده، اتحاد «هاتنوعا» و حزب کارگر، صاحب 23 کرسی است.

اما با وجود کاهش شدید محبوبیت وی در بین اسرائیلی‌ها، که از 77 درصد در اواسط سال، اکنون به 38 درصد رسیده، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اسرائیلی‌ها وی را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهند.
بیش از سه ماه تا انتخابات باقی مانده است. که در سیاست، سه ماه زمانی طولانی به شمار می‌رود. هر اتفاقی می‌تواند در این مدت بیافتد.
به عقیده «لندمن»، شاید آغاز یک جنگ دیگر درغزه، محبوبیت وی را افزایش دهد. به همین خاطر باید مراقب پرچم‌های دورغین و دیگر شیرین‌کاری هایی که او برای رسیدن به اهداف خود انجام می دهد، باشیم.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.