سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکس برتر نمایشگاه ملی عکس تعزیه لامرد فارس به وزیر فرهنگ و ارشاد اهدا شد

انجمن عکس لامرد فارس تصویر برتر نمایشگاه ملی عکس تعزیه این شهرستان را به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حین دیدار از این نمایشگاه هدیه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وروابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، این عکس اثری از 'مهدی جهان افروزیان' عکاس بوشهری تصویر مادری را نشان می دهد که در حال آب دادن به شخصی است که نقش حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در یک تعزیه بازی می کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه از عکس به عنوان رسانه ای نام برد که به راحتی می تواند به ثبت و ماندگاری حماسه عاشورا کمک شایانی کند.
 
جنتی افزود: باید دقت کرد تا حواشی که آرام آرام و به تدریج وارد تعزیه شده اند، پالایش شده و هنرمندان در ارائه آثارشان به واقعه و رویداد اصلی کربلا بپردازند تا بتوانیم عمق عشق علاقه مندان و ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان و ائمه اطهار (ع) را بخوبی نشان دهیم.
 
در نمایشگاه ملی عکس تعزیه لامرد 112 عکس از 27 عکاس داخلی و خارجی با محوریت وقایع عاشورا به نمایش درآمده است.
 
این تعداد عکس برگزیده آثار ارائه شده حاصل برگزاری نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد در سه روز پایانی دهه نخست محرم امسال بوده که پیش از این با حضور 40 عکاس داخلی و خارجی برگزار شده است.
 
بیش از 900 عکس توسط عکاسان شرکت کننده برای رقابت در نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری 112 عکس از 27 عکاس به بخش نمایشگاه راه یافتند.
 
نفرات برتر اردوی ملی عکس تعزیه لامرد جوایز خود را از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتند
 
در نشست اصحاب فرهنگ و هنر لامِرد که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهیدی امام جمعه لامرد و منصوری فرماندار جنوبی ترین شهرستان استان فارس در سالن شهید جنگ آور برگزار شد، نفرات برتر نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد معرفی شدند.
 
براساس این گزارش مهدی جهان افروزیان از بوشهر توانست مقام نخست این اردو را به خود اختصاص دهد و نام خود را به عنوان نفر اول نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد ثبت کند.
 
همچنین سروش جوادیان از تهران به عنوان نفر دوم و جلال شمس آذران از تبریز به عنوان نفر سوم این اردو معرفی شدند و از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جوایز خود را گرفتند.
 
در بخش ملی امید آقایی از شیراز به عنوان فرد شایسته تقدیر لوح خود را دریافت کرد و در ادامه سجاد جهانبانی و نسرین عباسی به عنوان برگزیده های بخش شهرستانی معرفی شدند.
 
در بخش پوستر سوگواره کشوری تعزیه پس از برگزاری کارگاه آموزشی، 62 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که 26 پوستر تعزیه کشوری عاشورایان به نمایشگاه راه یافت.
 
در این بخش لیلا منصوری و امین رضایی عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند  و عالمه حسن پور و زهرا امینی به صورت مشترک مقام سوم و فاطمه حسینی مقام دوم پوستر برتر را به خود اختصاص دادند.
 
رقیه آهار توانست پوستر برتر را به نام خود ثبت کند و لوح یاد بود را توست سکان دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.
 
نمایشگاه عکس های برتر نخستین اردوی ملی عکس تعزیه لامرد از 22 آذر ماه تا دوم دی ماه از ساعت 15 لغایت 22 در هتل قصر امیریه شهر لامرد آماده شده  علاقه مندان است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در هشتمین سوگواره سراسری عاشوراییان فارس در لامرد به این شهرستان سفر کرد.
 
لامرد در 464کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.