سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگرفته از کتاب «صلح امام حسن (ع)» مقام معظم رهبری؛

"سکوت سرخ" اربعین روی صحنه می‌رود

نمایش آیینی «سکوت سرخ» همزمان با عزاداری اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان (علیه السلام) روی صحنه است. نمایشنامه این اثر با بهره گیری از کتاب «صلح امام حسن (علیه السلام)» مقام معظم رهبری نوشته شده است.

به گزارش  حوزه تئا‌تر باشگاه خبرنگاران؛ نمایش «سکوت سرخ» به مناسبت همزمان با ایام عزای اهل بیت (علیه السلام) در ماه صفر و در ایام سوگواری شهادت کریم اهل بیت، نمایش «سکوت سرخ»  در باغ موزه دفاع مقدس،  به همت موسسه فرهنگی هنری هومان هنر و با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، روی صحنه است.

«سکوت سرخ» از 13 آذر ماه اجرای خود را آغاز کرده است تا دوم دی ماه روی صحنه خواهد ماند.

تهیه کنندگی کار به عهده حمید نیلی است و محمد حمزه‏زاده آن را کارگردانی می کند. ابولفضل حاج‏علی‏خانی، علیرضا مهران، علیرضا استادی و غلامحسن تسعیری هم بازیگران آن هستند. دیگر عوامل و همکاران در این پروژه ابوالفضل حاجی‏علی‏خانی، نویسنده، امیر کلاته، مدیر تولید، علی براتی، طراح حرکت، فریبرز قربان زاده، طراح صحنه، میثم احمدی، موسیقی هستند.

بهره گیری از ابزراهای هنری یکی از اولویت های شرکت نوسازی عباس آباد جهت اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و این اولین تجربه حضور گروه های نمایشی حرفه ای در برنامه های فرهنگی منطقه عباس آباد است که جریان جدیدی را در نمایش های مذهبی خلق خواهد کرد.

حمید نیلی تهیه کننده «سکوت سرخ» درباره این نمایش گفت: موضوع نمایش به رابطه ناگسستنی صلح امام حسن (علیه السلام) و پیام عاشورا می پردازد. داستان از آنجایی است که خرابه ای نزدیک مکان اسرای کربلا است که در خرابه سیر تاریخی اتفاقات مرور می‌شود.

نیلی ضمن اشاره به این موضوع که این نمایش برگرفته از کتاب مقام معظم رهبری در مورد صلح امام حسن(ع) است افزود: موضوع نمایش به رابطه ناگسستنی صلح امام حسن (ع) و پیام عاشورا می پردازد. داستان از آنجایی است که خرابه ای نزدیک مکان اسرای کربلا است که در خرابه سیر تاریخی اتفاقات مرور می شود. 

تهیه کننده نمایش «سکوت سرخ» گفت: این نمایش کاملا اشاره به ولایت دارد. در دیالوگی از این نمایش می شنویم که «اگر غدیر فراموش نمی شد نه ساباط مدائن رخ می داد و نه عاشورا» و این یعنی، باید در مسیر ولایت همگام با ولایت بود نه جلوتر از ایشان و نه حتی پشت سر ایشان حرکت کنیم. حتی در شرایط امروز هم باید تمامی فرامین ولی امر زمان را انجام دهیم  و تا زمانی که هستیم بر این مدار حرکت کنیم.

وی در پایان از معاونت فرهنگی و اجتماعی اراضی عباس آباد، باغ موزه دفاع مقدس و موسسه توسعه هنرهای معاصر که حامیان این نمایش بودند، تشکر کرد و گفت: از تمامی مسئولان و عاشقان ولایت و اهل بیت دعوت می کنیم تا برای تماشای نمایش «سکوت سرخ» در باغ موزه دفاع مقدس حضور بهم رسانند.

حضور در نمایش «سکوت سرخ» برای عموم علاقه مندان آزاد است و شهروندان می توانند برای مشاهده نمایش، تا دوم دی ماه به باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه حقانی مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.