سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت انطباق مدارک دانشگاهی با نیازهای بازار کار

بیکاری در ایران بیشتر به طیف تحصیل کرده مربوط می‌شود، زیرا مدارک دانشگاهی منطبق با نیاز بازار کار نیستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نگاهی هر چند گذرا به مشکل بیکاری در کشور حاکی از این واقعیت است که مشکل بیکاری در کشور به طور عمده به طیف تحصیل کرده مربوط می‌شود. زیرا مدارک دانشگاهی منطبق با نیاز بازار کار نیستند و فارغ‌التحصیلان نیز حاضر نمی‌شوند کارهای کارگاهی را بپذیرند.
 
این گزارش می‌افزاید: بنا به گفته‌ی حسین راغفر و با توجه به آن چه گفته شد، مسأله مهاجرت افراد از کشورهای بحران‌زده منطقه و افغانستان نمی‌تواند عامل اصلی معضل بیکاری در کشور باشد، چرا که این افراد فرصت‌های شغلی را اشغال می‌کنند که در ایران متقاضی ندارد.
 
راغفر در این خصوص اضافه می‌کند: در یک سال اخیر به ویژه طی ماه‌های گذشته که افغانستان با بحران سیاسی مواجه بوده است، حدود 8 میلیارد دلار از ثروت تجار افغانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل شده است که بخشی از این سرمایه می‌توانست به بانک‌های کشور ما سرازیر شود.
 
بر اساس این گزارش این استاد دانشگاه معتقد است: دولت می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح، بهبود فضای کسب و کار، سوق دادن بانک‌ها به سوی حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی سالانه هزاران فرصت شغلی در کشور ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.