سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلال در جذب کلسیم با نور آفتاب درمان می‌شود

اختلال در جذب کلسیم را می‌توان با استفاده از رژیم غذایی و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن تسهیل کرد.

محمد اکبری،‌ متخصص ارتوپد و فیزیوتراپ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: جذب نشدن کلسیم از طریق گوارش می‌تواند توده‌های استخوانی بدن فرد را کاهش دهد همچنین در صورتیکه کلسیم کافی در رژیم غذایی فرد وجود نداشته باشد، وی به این بیماری دچار می‌شود.

این متخصص ارتوپد و فیزیوتراپ ادامه داد: خانم‌ها در سنین یائسگی و آقایان در سالمندی به دلیل آنکه فعالیت بدنی آنها کاهش می‌یابد به کاهش توده‌های استخوانی مبتلا می‌شوند به منظور جلوگیری از این بیماری با توجه به عامل ابتلای فرد به آن می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد.

اکبری با اشاره به نبود کلسیم در رژیم غذایی فرد بیان کرد: در صورتیکه کلسیم در رژیم غذایی فرد وجود نداشته باشد، وی به منظور جلوگیری از کاهش توده‌های استخوانی مواد غذایی را که کلسیم زیادی دارند در رژیم غذایی خود بگنجانند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه سیستم گوارشی فرد در جذب کلسیم مشکل داشته باشد می‌توان برای جلوگیری از کاهش توده‌های استخوانی از طریق تزریق یا دارو میزان کلسیم بدن آنها را افزایش داد همچنین در صورتیکه فعالیت افراد در حالت ایستاده و خشکی انجام شود میزان توده‌های استخوانی آن‌ها بهبود می‌یابد.

 این متخصص ارتوپد و فیزیوتراپ عنوان کرد: برخی عوامل جانبی مانند کمبود ویتامین D در کاهش توده‌های استخوانی فرد تاثیر می‌گذارد. اختلال در جذب کلسیم را می‌توان با استفاده از دارو، رژیم غذایی و درمعرض آفتاب قرار گرفتن تسهیل کرد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.