سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

خراسان شمالی بهترین ظرفیت را برای معرفی در سطح جهانی دارد

استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خراسان شمالی به دلیل تنوع قومی و فرهنگی از ظرفیت های خوبی برای معرفی در سطح ملی و جهانی بر خوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ استاندار خراسان شمالی در دیدار با معاون میراث فرهنگی کشور گفت:می توانیم از مشارکت مردم برای تعمیر و مرمت بناهای تاریخی برای معرفی استان به جهانیان استفاده کنیم چرا که مردم خراسان شمالی اهمیت خاصی به بناهای تاریخی استان خود دارند.

وی افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار از سفر مقام معظم رهبری به این استان به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب شده که امیدواریم تا سال 94 این اعتبارات اختصاص یابد.

معاون میراث فرهنگی کشور نیز گفت:افتتاح و راه اندازی موزه بزرگ خراسان می تواند نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن خراسان بزرگ داشته باشد.

محمد حسن طالبیان اظهار داشت:خراسان شمالی استانی غنی اما کمتر شناخته شده است لذا می توانیم با سرمایه گذاری در این استان مقصد افراد و مسافران را به این سمت جلب کنیم.

وی ادامه داد:باید مکان های تاریخی این استان شناسایی و در راستای رسیدن به استاندارد های جهانی تلاش شود تا بتوانیم این استان را در سطح جهانی معرفی کنیم.

طالبیان خاطرنشان کرد: حتی سرمایه گذاری اندک برای احیای بناهای تاریخی می تواند در دراز مدت نتایج چشمگیری داشته باشد چرا که این اقدام در حافظه تاریخی کشور ماندگار می شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.