سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه هزار ميليارد ريالي دولت براي تکميل پل خليج‌فارس

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با بيان اينکه طرح ملي پل خليج فارس تا پايان سال 95 به بهره برداري مي‌رسد، گفت: دولت يازدهم براي تکميل اين طرح 100 ميليارد تومان اختصاص داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، علي‌اکبر شعباني‌فر  گفت : اين طرح عظيم نقش مهمي در انتقال کالا و تحولات اقتصادي در مسير کريدور شمال – جنوب خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه قرار بود اين طرح در مدت 4 سال به بهره‌برداري برسد ، افزود: در حال حاضر مراحل اجرايي اين پروژه سرعت بيشتري به خود گرفته است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بودجه 150ميليارد توماني دولت قبل براي اين طرح خاطرنشان کرد: با اجراي طرح پل خليج فارس به طول2200 متر بين بندر لافت در قشم و بندر پهل در بندرعباس ، جزيره قشم را به سرزمين اصلي متصل خواهد کرد.

شعباني‌فرد با بيان اينکه اين پروژه در حال حاضر 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، گفت: اين طرح را قرارگاه خاتم‌الانبيا در دست اجرا دارد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: به منظور ايجاد تغييرات اساسي در ساختار پروژه مراحل اجرايي آن با توقف 6 ماهه همراه شد.

پل خليج‌فارس در دو محور رفت و دو محور برگشت و نيز يک خط راه‌آهن با عرض 18.5 متر و ارتفاع متفاوت از 15 تا 23 متر از مد کامل آب دريا تا پايان سال 95 به بهره‌برداري خواهد رسيد و مسئولان ارشد نظام به ويژه رئيس جمهوري بر اجراي کامل طرح جامع ارتباطي خليج فارس با محوريت پل، به عنوان نماد ملي کشور تاکيد دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.