سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر سابق سیا :

هیچ کس در دولت آمریکا نمی خواهد واقعیت اقدامات سیا علنی شود

نه جمهوری خواهان و نه دموکرات ها تلاش می کنند که واقعیت و اطلاعات کامل درباره تکنیک های شکنجه و بازجویی سیا پنهان باقی بماند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک ؛ ری مک گاورن ، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بااشاره به انتشار گزارشی مبنی بر روش های غیرقانونی شکنجه و بازجویی در این سازمان اظهار داشت: هیچکس در آمریکا ، چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان ، نمی خواهند افکار عمومی مردم آمریکا از واقعیت اقدامات و تکنیک های مورد استفاده در سیا باخبر شوند . 

این گونه اقدامات غیرقانونی در زمان ریاست جمهوری بوش و چنی بعنوان ابزارهای مجاز و قابل استفاده در بازجویی ها تعیین شد و همچنان نیز ادامه دارد . اخیرا گزارشی جنجالی درباره برنامه بازجویی های سیا پس از حملات یازده سپتامبر منتشر شده که نشان میدهد روش های بازجویی ماموران این سازمان غیرقانونی و خشونت آمیز بوده است. 

مک گاورن افزود : واقعیت این است که این تکنیک های وحشیانه شکنجه و بازجویی چندین بار برای مقامات دولتی و قضایی کشور در کاخ سفید مطرح و اجرا شده است و زمانی که آنها بر استفاده از این تکنیک ها مهر تائید می زنند ، حکم اجرای عمومی آن به سیا ارسال می شود تا مامورین این سازمان با استفاده از آنها افراد مورد نظر خود را وادار به سخن گفتن _ و آن حرفی که افسران ارشد سیا خواستار شنیدنش هستند _ کنند . 

روز گذشته ( سه شنبه ) کمیته اطلاعات سنا گزارش خلاصه و 500 صفحه ای از یک بررسی عمیق و مفصل در اقدامات سیا را منتشر نمود که بر اساس آن ، روش های وحشیانه و خشونت آمیز شکنجه و بازجویی ماموران سیا علیه افرادی که عوامل القاعده نامیده شده و در حملات 11 سپتامبر در نیویورک و واشنگتن دست داشته اند ، مورد استفاده قرار می گیرد . 

پس از انتشار این گزارش جنجالی تردیدهای فراوانی درباره امنیت در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در اذهان عمومی شهروندان این کشور و همچنین سایر ملت ها ایجاد شده است . این تردیدها و هراس ها تا جایی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که روش های خشونت آمیز و غیرقانونی شکنجه و بازجویی در سیا تنها به مفاد این گزارش محدود نشده و باید انتظار داشت که اقدامات بدتری نیز توسط اعضای این سازمان انجام شده باشد . 




انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، سیا ، مطرح ، علنی ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.