سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان ؛

نقش صنایع دستی در اشتغالزای و توسعه اقتصادی

صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزای و توسعه اقتصادی جوامع دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

از آنجا که اشتغالزایی یکی از مشکلات همه جوامع است بنابراین توجه به حوزه صنایع دستی می تواند یکی از راه های رفع این معضل در جوامع باشد.

معاون صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: صنایع دستی محصولاتی است که به صورت بومی از مواد اولیه بومی دریک منطقه جغرافیایی تولید می شود که پروسه آن با دست است که در کشورما50 درصد آن با دست تولید میشود.

علی محمدی افزود:دراستان زنجان4 محصول شاخص مانند چاقو،چارق،ملیله،گلیم است که به کشورهای مرزمهران،عراق،خاورمیانه،پاکستان،افغانستان، بهصورت چمدانی و غیررسمی صادر می شود.

وی با بیان اینکه دراستان زنجان32 محصول شناسایی شده مانند قلاب دوزی پته دوزی و غیره ...فعال است تصریح کرد: در این میان 7هزارنفرپروانه تولید دارند و مشغول فعالیت هستند.

معاون صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید صنایع دستی تقریبا برای سازنده70 درصد سوددارد خاطر نشان کرد :50 هزار نفربرای امرارمعاش خود دراستان در این حوزه فعالیت می کنند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: صنایع ، دستی ، اشتغالزای ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.