سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تعزیه وشبیه خوانی در ارمغانخانه ازقدیمی ترین و معروفترین تعزیه خوانی های ایران است

مراسم عزاداری و تغزیه خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه یکی از معروف ترین تعزیه خوانی‌های ایران است که از حدود ۴۰۰ سال پیش به زبان ترکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مراسم عزاداری و تغزیه خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه یکی از معروف ترین تعزیه خوانی‌های ایران است که از حدود ۴۰۰ سال پیش به زبان ترکی برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری و تغزیه خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه در سال ۱۳۸۹ در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.

مراسم عزاداری و تغزیه خوانی  این تکیه از اول محرم تا چهاردهم محرم و از اربعین تا بیست و هشتم صفر برگزار می‌شود.

گفتنی است ؛تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه از قدیمی ترین تکیه‌های شمال غرب کشور به شمار می‌آید.

به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان؛ رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی مراسم تعزیه‌خوانی سنتی ارمغانخانه به مدت چهار روز در این شهر برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه تعزیه‌خوانی از روز چهارشنبه تاریخ 19 آذر امسال آغاز می‌شود، افزود : مکان این تعزیه‌خوانی در تکیه تاریخی حسینیه اعظم شهر ارمغانخانه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز نخست مراسم مجلس شهادت امام حسن(ع) برپا خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم از ساعت 14 روز چهارشنبه 19 آذر ماه آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه 20 و 21 آذر ماه مجلس تعزیه شهادت امام رضا (ع) و مجلس بازار شام برگزار می‌شود، اعلام کرد: ساعت این مجالس در ساعت 14 بعد از ظهر خواهد بود.

رستمی با اشاره به اینکه روز شنبه 22 آذر ماه مراسم ویژه قتیل روز اربعین برگزار خواهد شد، تاکید کرد: ویژه مراسم روز اربعین از ساعت 10 صبح شنبه آغاز خواهد شد.



انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.