سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

احداث تالار بزرگ شهر و باغ متبرک کتاب در اراضی عباس آباد

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران از ورود شهرداری به ساخت پروژه های بین المللی در سطح شهر تهران خبرداد و گفت: به زودی دو پروژه در تهران کلید می خورد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: در ساخت پروژه های فرهنگی رویکرد محله ای، فرامنطقه ای و بین المللی وجود دارد. به طوری که امسال در سازمان توسعه فضاهای فرهنگی دو پروژه بین المللی تعریف شده است که شامل تالار بزرگ شهر و باغ متبرک قرآن است.

وی ادامه داد: این سازه ها تنها برای مردم شهر تهران و یا حتی مردم ایران نیست بلکه قرار است هر یک از این فضاهای فرهنگی به جهان تشییع خدمات دهی کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اعلام اینکه جانمایی دو پروژه باغ متبرک قرآن و تالار بزرگ شهر در  تپه های عباس آباد صورت گرفته است، اظهار داشت: اراضی عباس آباد سه منطقه 7،6 و3 راه شامل می شود که هر سه منطقه در ساخت ایران دو پروژه بین المللی همکاری هایی را صورت می دهند.

راحتی از ساخت یک مرکز همایش و نمایش به نام «تکیه ولایت» خبرداد و گفت: هنوز جانمایی دقیق این پروژه صورت نگرفته است اما پیش بینی می شود این پروژه فرامنطقه ای در منطقه 11 و یا 12 ساخته شود. به طوری که در این پروژه با ساخت این مرکز، اجتماع بزرگی از تمامی تعزیه خوانی های ایران صورت می گیرد و گاهی برای حفظ یکی از ناب ترین حوزه های فرهنگی تشییع برداشته می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران همچنین از حفظ بازی های سنتی در قالب ساخت این مرکز خبرداد و اظهارکرد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات شان به اهمیت حفظ بازی های سنتی کشور تاکید داشتند و ساخت این مرکز فرهنگی کمک می کند تا گامی دراین راستا برداشته شود.

راحتی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تلاش می کنیم چندین پروژه ناتمام از جمله پروژه مرکز نمایش های آئینی صبا و باغ کتاب را تکمیل و به مرحله بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.