سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمريکايی از انتشار گزارش روش‌های بازجويی سيا انتقاد کرد

"جیمز اینهوف" سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد گزارش اطلاعاتی سنا که تکنیک‌های سازمان سیا را فاش می کند، تلاشی برای بی اعتبار کردن روش های مهم جمع آوری اطلاعات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک، جیمز اینهوف سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز سه شنبه اعلام کرد گزارش اطلاعاتی سنا که تکنیک های بی رحمانه بازجویی سازمان جاسوسی این کشور (سیا) را فاش می کند، تلاشی برای بی اعتبار کردن روش های مهم جمع آوری اطلاعات است.

 اینهوف در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این گزارش بیش از 40 میلیون دلاری (گزارش کمیته اطلاعات سنای آمریکا) چیزی بیش از تلاشی جناحی برای بی اعتبار کردن روش های مهم جمع آوری اطلاعات نیست؛ (روش هایی) که جان تعداد بی شماری را نجات داده است".

اینهوف مدعی شد تصمیم به انتشار این گزارش، جان آمریکایی ها را به خطر می‌اندازد و دشمنان این کشور را از برنامه های مخفیانه‌ای که اطلاعات مهمی به بار آورده است، مطلع می کند.

وی با اعلام این مطلب، گفت در نهایت، هدف، سیاسی است.

اینهوف افزود: "اقداماتی که مورد بررسی قرار گرفته، از سال 2009 اتفاق نیافتاده است که این باعث می شود انتشار خطرناک و بدموقع تحقیقات فقط با انگیزه سیاست های حزبی باشد".

این سناتور جمهوریخواه از ایالت اوکلاهوما اعلام کرد این گزارش از شفاف سازی درباره فعالیت های مخفیانه، بسیار فراتر می رود و با افشای کشورهایی که به این برنامه کمک کرده اند، اعتمادی را که آمریکا با شرکای خود در سراسر جهان برقرار کرده است، پایمال می کند.

روز سه شنبه، کمیته اطلاعات سنای آمریکا خلاصه گزارشی را که منتشر کرد که شامل بیش از 500 صفحه تحقیقات درباره روش های بازجویی سیا است؛ روش هایی که پس از حملات 11 سپتامبر در واشنگتن و نیویورک در مورد مظنونان القاعده مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.