سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش مقامات فعلی و سابق آمریکا به گزارش سنا در مورد شکنجه در سیا

مقامات دولت بوش به شدت از گزارش سنا انتقاد کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت سنا؛  واکنش ها به گزارش سنا در مورد شکنجه ادامه دارد. سناتور میچ مک کانل در بیانیه ای آن را تحریف شده خوانده است. همچنین شبکه خبری ان.بی. سی گزارش داده است "دایان فاینستاین" رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا شکنجه را وحشتناک توصیف کرده است و ابراز امیدواری نموده است که شکنجه دیگر در سیا تکرار نشود.

به طور کلی گزارش سنا حمایت دموکرات ها را به همراه داشته است و جمهوری خواهان به شدت از آن انتقاد کرده اند. هری رید رهبر دموکرات های سنا معتقد است شکنجه فقط بد نامی برای آمریکا به ارمغان آورده است.آری فلچر سخنگوی کاخ سفید در زمان جرج بوش پسر هم گزارش سنا را ، گزارش دموکراتها خوانده و آن را یک طرفه توصیف نموده است.

همچنین جان کری وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود در مورد گزارش شکنجه در سیا نوشته است : " بررسی دوباره شکنجه های سازمان سیا ، سخت و ناخوشایند است."کری تاکید کرده است که اوباما به محض ورود به کاخ سفید ، شکنجه را ممنوع کرده است. وی دلیل این امر را مخالفت شکنجه با ارزشهای آمریکا دانست. او افزوده است ما توانایی داریم رفتار غلط خود را اصلاح کنیم و این گزارش شیوه های درست را به ما نشان می دهد.


جان مک کین ( سناتور جمهوری خواه و نامزد سایق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ) هم به شکنجه در سیا اعتراف کرده و افزوده است گزارش می تواند باعث تحریک خشونت شود. وی اذعان کرده است که سیا  زندانی‌ها را با روش غرق مصنوعی با آب  شکنجه کرده است.

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام ، در بیانیه ای نوشته است که اکنون ، زمان مناسبی برای انتشار گزارش سنا نبوده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.