سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی سخنانی در مراسم آغاز سی و پنجمین نشست شورای همکاری خلیج فارس؛

امیر قطر: از توافق با تهران و گروه 1+5 استقبال می‎کنیم

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت:از توافق با تهران در مورد پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الحدث گزارش داد سی و پنجمین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دوحه آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نشست "شیخ تمیم بن حمد"، امیر قطر طی سخنانی گفت: شرایط منطقه و اقدامات اسرائیل ما را در برابر مسئولیت‌های سنگینی قرار داده است.

وی همچنین از تلاش برای تبدیل شدن شورای همکاری خلیج فارس به اتحادیه کشورهای خلیج فارس خبر داد.

امیر قطر بر کمک به ملت فلسطین و کاهش رنج‌های این ملت تاکید کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی که در حلسه افتتاحیه سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه سخن می گفت در مورد توافق هسته ای گروه 1+5  با ایران هم افزود از توافق با تهران در مورد پرونده هسته‎ای جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

امیر قطر همچنین بر اهمیت حل مسالمت آمیز اختلافات کشورهای عربی با ایران تاکید کرد.
امیر قطر در این نشست که سران عربستان ، عمان و امارات حضور نداشتند تاکید کرد که باید به ملت فلسطین برای کاهش آلام و رنجهای تاریخی اش کمک کرد. وی از سازمانهای بین المللی درخواست کرد دولت غاصب اسرائیل را تحت فشار بگذارند تا به مصوبات سازمان ملل و ارگان های آن عمل کند. وی که کشورش همواره از معارضان سوری حمایت کرده است ، در این جلسه خواستار مقابله با تروریسم و افراط گرایی شد.همچنین امیر کویت در این جلسه تاکید کرد سوریه ، و بحران آن فقط راه حل سیاسی دارد. وی جامعه بین المللی را برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در سوریه مورد خطاب قرار داد . گفتنی است کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اختلافات متعددی با یکدیگر دارند. بلندپروازی های قطر همواره با مخالفت عربستان روبرو شده است. به همین دلیل در سی و پنچمین نشست این سازمان در دوحه قطر ، عربستان غایب است.


انتهای پیام//
برچسب ها: ایران ، کویت ، قطر ، عربستان ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.