سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندیشکده استیمسون :

وزیر دفاع جدید بر بودجه پنتاگون متمرکز خواهد شد نه تغییر استراتژی نظامی آمریکا

نامزد جدید اوباما برای تصدی وزارت دفاع آمریکا نیز مانند همتایان پیشین خود تمرکز اصلی خود را بر بودجه مالی این وزارت قرار داده و توجهی به استراتژی های نادرست پنتاگون ندارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کارشناسان اندیشکده آمریکایی " هنری استیمسون " پیش بینی می کنند که اشتون کارتر ، نامزد جدید معرفی شده از سوی باراک اوباما برای تصدی کرسی وزارت در پنتاگون بر بودجه این وزارت متمرکز خواهد شد و نه بر تغییر استراتژی نظامی آن . 

بری بلچمن ، یکی از کارشناسان برجسته امنیت ملی در این اندیشکده آمریکایی ادامه داد : اشتون کارتر بیش از آنکه یک استراتژیست باشد ، یک تکنوکرات است . مهمترین تغییراتی که ابتدا از وی انتظار می رود که انجام دهد تحولاتی در پروسه بودجه بندی و هزینه گذاری های مالی برای این وزارت میباشد .

کارتر هنگامی به پنتاگون وارد می شود که کنگره هزینه های دفاعی این وزارت را تا 10 درصد کاهش داده است . کنگره تصمیم گرفته است که بودجه بندی برای پنتاگون را با راه حل های درازمدت و ادامه دار حل و فصل نماید . چنین برنامه ریزی ای وزارت دفاع آمریکا را برای اجرای طرح های خود دچار چالش ها و مشکلاتی خواهد کرد . 

وی افزود : با توجه به وضعیت بودجه ، پنتاگون مشخصا ناچار است بسیاری از هزینه های خود را کاهش دهد . وزیر دفاع آینده باید انتخاب های دشواری داشته باشد و این انتخاب ها تنها در صورتی می تواند آسان تر شود که اقدامات بی فایده و هزینه بر نظامی در این وزارت حذف شود . اولویت اساسی برای وزیر جدید ایجاد اصلاحات بنیادی در سیاست های کلی بخصوص در زمینه مالی به شمار می آید . 

کنگره سالهاست از دولت و پنتاگون می خواهد که تغییراتی فوری و اساسی در هزینه های خود انجام داده و بودجه مورد نیاز سالانه خود را کاهش دهد . این در حالی است که طی این مدت همواره تنها درخواست برای تهیه تسلیحات جنگی جدید و یا سایر مصارف نظامی از سوی وزارت دفاع مطرح شده است . وزیر جدید باید بپذیرد که آمریکا ناچار است هزینه های نظامی خودرا کاهش دهد . 

ماتیو لیترمن ، مشاور دفاع و امور خارجی مرکز استیمسون نیز در این باره اظهار داشت : برای مدیریت بودجه ، پنتاگون نیاز به اصلاح بهره وری مخارج و درآمدهای خود داشته و باید سیستم کلی بازیابی نیروهای خود را نیز تغییر دهد . در مجموع تمامی این اصلاحات می تواند در نهایت منجر به تعدیل هزینه ها با بودجه اختصاص داده شده به پنتاگون شود . 

در حالی که ایجاد چنین اصلاحاتی بیش از یک دهه است که وزاری دفاع را در پنتاگون با مشکلات فراوانی روبرو ساخته و در چالش های زیادی گرفتار کرده اما کاهش و حذف برخی هزینه آفرینی های نظامی می تواند بعنوان فرصتی برای وزیر جدید باشد تا این طلسم چندین ساله را شکسته و بودجه هنگفتی که سالانه به پنتاگون اختصاص داده می شود را کم کند . 

گفتنی است وزیر دفاع جدید در انتظار تائید نمایندگان سنا می باشد . 




انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.