سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیروز آبادی اعلام کرد:

کاهش 20 درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی یک سال اخیر به میزان 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز درمراسم افتتاحیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه که درمحل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است گفت: در قانون اساسی توجه ویژه‌ای به رفاه اجتماعی شده است به طوری که دراصول 29، 31 و 43 حقوق مختلفی از جمله نیازمندیهای آموزشی، پوشاک، درمان و تامین اجتماعی و امکانات برای همه مورد تاکید است.

وی افزود: در اصول دیگر قانون اساسی نیز حقوق برای زنان باردار و زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه است. همچنین برنامه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی همواره در کشور اجرا شده و توجه به حوزه رفاه نیز در روح انقلاب اسلامی و قانون اساسی وجود دارد.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی از سیاست‌های حمایتی‌ و بیمه ای حمایت شده است ادامه داد: پس از انقلاب نیز نظام یارانه‌ای وجود داشته است که هم‌اکنون به شکل دیگری ادامه دارد.

وی اظهار داشت: توسعه اجتماعی و اقتصادی نگاه ویژه دولت تدبیر و امید است که در طول یک سال اخیر در نظام بهداشت و درمان و پوشش‌های بیمه‌ای،‌یارانه‌های هدفمند و حمایتی با توجه به اینکه  فشارهای اقتصادی  هم وجود داشت اقدامات خوبی صورت گرفت .

فیروزآبادی با بیان اینکه از زمان اخذ سیاست‌های اقتصادی شاخص‌های افسار گسیخته تورم مهار و رو به بهبود است افزود: افرادی که تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ بیکار بوده‌اند حدود 20 درصد کاهش یافته است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: همانگونه که دولت با اقتدار در صحنه‌های بین‌الملل گام برداشته در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز گام‌های خوبی برداشته است.

همچنین با توجه به برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به حوزه رفاه اجتماعی شده و دروزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز جلسات تخصصی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت رفاه اجتماعی برگزار شد و در حال جمع‌آوری اطلاعات این حوزه هستیم که برگزاری همایش امروز نیز در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.

فیروزآبادی افزود: با نگاه به برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه می‌توان دریافت که همه برنامه های حوزه رفاه اجتماعی به خوبی محقق نشده‌اند برای همین امیدواریم که با آسیب‌شناسی های فنی و تخصصی بتوانیم گام‌های خوبی درآینده برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رفاه همه گیر در کشور افزود: در طراحی نظام رفاهی 4 اصل فراگیر جغرافیایی و شمول همه آحاد جامعه،‌فقر و خانواده و پایداری منابع مورد نظر است و باید بتوانیم با حمایت از نظام رفاهی با حداقل هزینه به اهدافمان برسیم و متناسب با نظام رفاهی سرویس‌دهی کنیم.

فیروزآبادی افزود:در نظام رفاهی با استانداردهایی که شایسته نظام جمهوری اسلامی است فاصله داریم و در نظام بیمه‌ای نیز مشکلاتی وجود دارد که باید همه آنها مورد توجه قرار گیرد همچنین نظام حمایتی را بر اصل پیشگیری و توانمندی طراحی کنیم. تا نقش همه سازمان‌ها در بخش پیشگیری از آسیب‌ها شفاف شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت اصلاحات اساسی در نظام نهادی و ساز و کارهای موجود باید نظام بیمه‌ای کشور نیز اصلاح شود و در مدیریت منابع و مصارف نیز تجدید نظر شود که در این راستا و برای بهبود شاخصهای رفاه باید تمامی نخبگان و سیاست گذاران و آحاد جامعه زیر پرچم اعتلای اجتماعی قرار گیرند تا بتوانیم از آراء و کمک های همه استفاده مطلوب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مقرری ، بیمه ، بیکاری ، توانمندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.