سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی رئیس جمهور افغانستان صورت گرفت

مأموریت ویژه برای پایان معضلات قومی در "میدان وردک"

رئیس جمهور افغانستان هیأتی را مأمور پایان دادن به معضلات و درگیری‎های قومی در ولایت "میدان وردک" نمود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ولایت میدان وردک افغانستان امروز (دوشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: "محمد اشرف‎غنی" رئیس جمهور این کشور هیئتی را به منظور پایان معضلات میان اقوام «کوچی» و «هزاره» به این ولایت فرستاده است.
 
این هیئت 8 نفره شامل نمایندگان وزارت دفاع، ریاست امنیت ملی و ارگان‎های محلی بوده و اعضای این هیئت در نخستین گام با سرپرست ولایت میدان وردک دیدار کردند.
 
بر اساس این اطلاعیه، قرار است هیئت اعزامی غنی به محل وقوع درگیری‎ها رفته و با ساکنان و همچنین کوچی‎ها دیدار نموده و برای حل معضلات میان این 2 گروه گفت‎وگو کنند.
 
"عبدالمجید خوگیانی" سرپرست ولایت میدان وردک اعلام کرد: شدت درگیری‎ها میان هزاره‎ها و کوچی‎ها در این ولایت نسبت به 3 سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
 
خوگیانی در دیدار با هیئت اعزامی رئیس جمهور افغانستان به این ولایت اعلام کرد با وجود آن که معضلات و درگیری‎ها میان هزاره‎ها و کوچی‎ها کاهش یافته اما با این وجود هنوز هم معضلاتی میان این 2 قوم وجود دارد.
 
اکثر این معضلات در مناطق "بخش اول بهسود" و "بخش دوم بهسود" از 13 سال پیش تا کنون وجود داشته و اصلی‎ترین اختلاف میان اقوام کوچی و هزاره علفزارهای این مناطق است.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.