سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقی‎ها پس از اربعین می‎توانند با خودروهای شخصی خود وارد ایران شوند

رضا زاده رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرد در راستای همکاری و برنامه هایی که برای برداشته شدن محدودیت های قانونی و مرزی وضع شده؛ عراقی ها پس از زیارت اربعین می توانند با خودروهای شخصی خود وارد ایران شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العراقیه، او افزود این روزها با توجه به ازدحام مسافرین در مرز دو کشور؛ این طرح را به بعد از زیارت اربعین موکول می کنیم. براین اساس مسافران عراقی با کسب مجوز به مدت یک ماه می‎توانند با خودروی شخصی خود به ایران وارد و پس از آن از کشور خارج شوند.

این توافق در پاسخ به درخواست بسیاری از عراقی ها برای بازدید از ایران و مناطق مختلف گردشگری و باستانی و محیط های طبیعی آن و نیز زیارت مرقد مطهر علی بن موسی الرضا صورت گرفته است. این امر فرصت جدیدی برای مسافران عراقی به ایران فراهم می کند.

در همین حال یک منبع خبری از سفارت ایران در بغداد اعلام کرد تعداد زائرانی ایرانی اربعین حسینی که تا دیروز وارد عراق شدند به یک میلیون و صدهزار نفر رسیده است. این منبع خبری اضافه کرد"پیش بینی می شود تا سه روز آینده این تعداد به یک ملیون ونیم زائر ایرانی برسد"

در همین راستا سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس ابولا در عراق مشاهده نشده است. علاء العلوان مدیر دفتر منطقه ای خاورمیانه در سازمان بهداشت جهانی گفت که هیچ مورد مشکوک به ابولا در عراق دیده نشده؛ حتی میان مهاجران به این کشور و همچنین در میان دیگر کشورهای منطقه موردی گزارش نشده است.

درباره شایعاتی پیرامون انتشار بیماری های واگیر دار از سوی داعش در عراق؛ علوانی به این پاسخ بسنده کرد که "تا کنون موردی گزارش نشده است".وزارت کشور عراق با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی درخصوص کارکنان خارجی در عراق تدابیری اتخاذ نموده است؛ از جمله ممانعت از ورود خارجیان ناقل و یا مبتلا به ویروس ابولا به عراق؛ به همین منظور خارجیان باید قبل از ورود به عراق، گواهی معاینه پزشکی مبنی بر صحت سلامتی خود را به سفارت عراق در کشور خود ارائه بدهند. 

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد برای آماده سازی مراسم اربعین حسینی اقدامات پیشگیرانه ای برای مقابله با تهدید ابولا در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.