سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرافشان:

جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش منتفی است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هر استخدامی دراین وزارتخانه منوط به اجازه دولت مبنی بر تخصیص ردیف استخدامی است وجذب نیروی انسانی از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی زرافشان افزود: سیاست آموزش و پرورش جذب نیروی جدید نیست و هیچ مجوز استخدامی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: یک از سیاست های اساسی وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است و امسال 20 هزار فرهنگی در کشور بازنشسته شده اند در حالی که هیچ ورودی جدید نیروی انسانی صورت نگرفت. 

زرافشان افزود: توانستیم 40 هزار نیروی انسانی را کاهش دهیم و مدارس هم به نحو مطلوب در رفع نیروی انسانی ساماندهی شدند.

وی گفت: برای سال تحصیلی آینده همین سیاست دنبال می شود و در حال حاضر برنامه ای برای جذب نیرو نداریم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران آموزش و پرورش باید در راستای طرح تعالی مدیریت مدارس با برنامه ریزی و ساماندهی نیروها، کمبودها را در این زمینه رفع کنند. 

وی گفت: در سال تحصیلی جاری در پنج هزار و 700 مدرسه طرح تعالی مدیریت مدرسه اجرا می شود که شامل مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی وحرفه ای و کار دانش و عشایری است.

زرافشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حال تغییر در دوره دوم متوسطه است، افزود: در این زمینه دوره متوسطه نظری از چهار ساله، به سه سال کاهش پیدا خواهد کرد و متوسطه فنی و حرفه ای که اکنون 2 ساله است، سه ساله می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جذب ، نیرو ، منتفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یک مربی پیش دبستانی دردمند
۲۱:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
باسلام واحترام .ایااین مرگ تدریجی نیست که ماعده ای مربیان پیش دبستانی درمانده وبی پناه بابیش از9سال خدمت درمدارس دولتی وداشتن مدرک دانشگاهی معتبربایدماهی 200هزارتوامان ان هم باهزارمنت وفقط طی 9ماه سال باانواع تحقیروخوارشدن دریافت کنیم وهرچه فریادوالتماس ودرخواست کنیم کسی به فریادمان نمی رسدان ازاقای حاج بابایی باان همه استخدامهای غیرقانونی افرادباکمترین سابقه کارواین هم ازاقای فانی که یکروزازبرگزاری ازمون وسپس ازنبودن اعتباروردیف شغلی وزیرپانهادن مصوبه قانونی مجلس سخن می گویدان هم ازاقایانزرفشان و عسکری ازادوبطحائی ونظری که ماراعده ای بیسواد واضافی وتحمیلی می دانند.اچراکسی دراین کشورویانمایندگان مجلس ازوزیری که براحتی مصوبه قانونی مجلس رازیزپانهاده توضیح نمی خواهداقای زرفشان وقتی که در9سال قبل مادرمدارس دولتی خدمت می نمودیم خبری ازدانشگاه فرهنگیان بود دراینجامامربیان هرروزدزاثراین همه تبعیض وبی عدالتی وحقارت وتحقیر اینده مان تباه شده باوضعیت فلاکت بارمعیشتی خودارزوی مرگ زودرس خودراازخداوندداریم .
اری اقایان مسئول دراموزش وپرورش خودسیربوده وخبرازگرسنگی مامربیان نداشته وخودویافرزندانشان درموقعیت مابی پناهان پیش دبستانی قرارنگرفته اند